Frakta Lammy med Åkeri från Halmstad?

Här diskuterar vi Lambrettor!
Post Reply
Ronnie
Lärling
Lärling

Frakta Lammy med Åkeri från Halmstad?

Post by Ronnie »

Jahapp. Så nu har jag en Lambretta! Men den står hos säljaren i Halmstad och är i nuläget obesiktad så att köra hem den till Eskilstuna är uteslutet.
Har inte tillgång till bil med dragkrok heller - och att hyra en sådan eller en lastbil blir ju lite dyrt.

Fick tips om att höra mig för med åkerier för att kolla om inte de kan ta med den i någon sändning. Men jag har ingen koll på vilka man skall kontakta...
Någon som bor i Halmstads-krokarna som har ett tips, kanske?

I värsta fall får jag väl hyra en lastbil ändå, men det känns som om det är idé att höra sig för lite innan man lägger ett antal tusenlappar + bensin på det!
anders2011
Lärling
Lärling

Post by anders2011 »

Jag kollade just upp en vespatransport och det jag gjorde var att ringa runt till flyttfirmor med kontor i aktuell stad. De lite större/seriösare ger priser som är för höga men efter några försök hittar man alltid någon som säger att dom tar den för en tusing.

//Anders
Vespa Touring 1961
Vespa Primavera 1982
diktendo
Dekaltrimmare
Dekaltrimmare

Post by diktendo »

när jag hämtade vespa nu senast, har jag för mig att www.rentawreck.se var lätt billigast. dom har lagom stora minivans. det slutade iofs med att jag la in den i bakluckan bara. funkade bra, men det var lite knepigt att åka 70 mil med en läckande bensintank där bak.
V50/N, 1967
Ronnie
Lärling
Lärling

Post by Ronnie »

Tackar för alla tips! Verkar dock som om det löst sig ändå nu...precis lagom nu tills jag börjat ge upp dök det plötsligt upp en omtänksam vän som kunde tänka sig att låna ut bil med dragkrok! Så det lutar åt en liten semestertur på ett par dagar nedåt västkusten under vilken vi passar på att svänga förbi Halmstad och hämta upp Lambrettan!
Toppen, toppen! :D
Last edited by Ronnie on Mon 14 Jul 2008, 20:04, edited 1 time in total.
jencla
Scooterdaddy
Scooterdaddy

Post by jencla »

Så det var du som köpte Silver Special-en i Halmstad? Kul, den såg fin ut. Grattis!
/jens
scooterdaddy - gammal är äldst
Ronnie
Lärling
Lärling

Post by Ronnie »

Jajemen, det var jag som knep den. Tyckte inte det räckte att få med sig minnen för livet från Roskilde-festivalen så jag passade på att köpa mig en Lambretta på vägen hem! :lol:

Är mycket nöjd. Däckbyte och besiktning, sedan är det bara att köra!
Post Reply