Vättern runt på LUNA

Bilder på egna hojar läggs med fördel upp här.
Post Reply
LENY
Dekaltrimmare
Dekaltrimmare

Vättern runt på LUNA

Post by LENY »

Att Lambretta LUNA fyller 40 i år måste ju högtidlighållas på diverse sätt under året.
40 mil i trettio knyck til EuroLambretta i Karlskrona var en av aktiviteterna.
Bilder från turen till Hasslö hittar du här http://gallery.mac.com/jonashedlund#100015

Image

Jonas och Juha fick blodad tand för moppe-touring i samband med detta, och har nu gett sig ut på en Vättern runt tur på Lunorna (varav en Vega) med start o avslut i Gbg.
Den obestämbara vita scootern som förekommer på vissa bilder är Jonas bror Peters tyska PUCH roller "Alabama" variant

Jonas mobilblogg från äventyret hittar du på denna adress
http://gallery.mac.com/jonashedlund#100030

OBS de som har svårt med bilder som ibland visar öldrickande icke fullt påklädda farbröder bör icke trycka på länken

//Leif
Lambretta LUNA 50s Sport -68
Lambretta LUNA 50s Sport -69
vespaco
Trollkarl
Trollkarl

Post by vespaco »

Verkar ha varit en skön resa! Och så värst farliga var ju inte bilderna, säger en som vant sig vid motsvarande i Sauna&Run...
DP
Lärling
Lärling

Post by DP »

leny in da house:
Att Lambretta LUNA fyller 40 i år måste ju högtidlighållas

Har aldrig riktigt förstått mig på hela Lambretta prylen men när jag såg bilden i senaste Scooteristen på en radda Lunor med en mattsvart med whitewalls närmast kameran så smälte mitt Hot Rod hjärta, en sån måste man ju bara ha, vilken potential (som vanligt måsta jag ju skruva till det) så nu är jakten på lämligt project i full gång.....

DP says: Men en Vespa är alltid en Vespa....
LENY
Dekaltrimmare
Dekaltrimmare

Post by LENY »

Verkar ha varit en skön resa! Och så värst farliga var ju inte bilderna, säger en som vant sig vid motsvarande i Sauna&Run...
Jo det kan nog vara så att man kan bli lite avtrubbad med tiden.
Apropå avtrubbad, en av Vättern Runt-deltagarnas akterkastell hade, trots många mil i sadeln, inte helt tappat känseln..... därav den med extradyna och systemkasse modifierade sadeln :grin:

Image

DP, och andra Hot rod freaks, en liten sommarbonus till er

Image

// Leif
Lambretta LUNA 50s Sport -68
Lambretta LUNA 50s Sport -69
Post Reply