Någon som vet hur många grader tändningen bör stå på en olympia 100cc?
kör nu med 17 grader.
Tändningsinställning
Hej!
Grattis till en hyfsad hästspark till cylinder!
Om man jämför med standard prylarna (V50).
Kör själv med denna cylle och har testat lite olika varianter, 17 grader är vettigt men du bör köra på 98 octan.
Har testat med 15 grader men det blev lite tråkigt.
19 grader är i högsta laget, det kan bli fler hål i kolven än Du vill ha.
Just nu så går den lite för bra för att jag med gott samvete ska köra på cyckelbanor, blir nog bland bilisterna i fortsättningen.
Vad har Du för förgasare och vilket munstycke har Du?
Jag har en SHB16/16 med ett 62 munstycke.
MVH
Grattis till en hyfsad hästspark till cylinder!
Om man jämför med standard prylarna (V50).
Kör själv med denna cylle och har testat lite olika varianter, 17 grader är vettigt men du bör köra på 98 octan.
Har testat med 15 grader men det blev lite tråkigt.
19 grader är i högsta laget, det kan bli fler hål i kolven än Du vill ha.
Just nu så går den lite för bra för att jag med gott samvete ska köra på cyckelbanor, blir nog bland bilisterna i fortsättningen.
Vad har Du för förgasare och vilket munstycke har Du?
Jag har en SHB16/16 med ett 62 munstycke.
MVH
//Leif
PX200E-93
PX200E-86
P200E-83
V50 -78
V50 -72
Touring 150 -57
PX200E-93
PX200E-86
P200E-83
V50 -78
V50 -72
Touring 150 -57
Sorry!
Har semester och hinnner inte med allt.
När det gäller utväxling så kör jag med 18/67 och det är INTE optimalt.
Axset är i trimmat eu klass men toppfarten stannar på c:a 65 och då varvar den som en bålgeting!
Ska nu satsa på en tysk 24 / 72 (1:3.00) primär så får vi se om det är bättre.
Har semester och hinnner inte med allt.
När det gäller utväxling så kör jag med 18/67 och det är INTE optimalt.
Axset är i trimmat eu klass men toppfarten stannar på c:a 65 och då varvar den som en bålgeting!
Ska nu satsa på en tysk 24 / 72 (1:3.00) primär så får vi se om det är bättre.
//Leif
PX200E-93
PX200E-86
P200E-83
V50 -78
V50 -72
Touring 150 -57
PX200E-93
PX200E-86
P200E-83
V50 -78
V50 -72
Touring 150 -57