Har kört moped, lätt & lite tyngre mc mellan 15-20 år ålder och sen har det inte blivit något mer på 30 år.
Har nu börjat fundera på att kombinera lite kul med att sänka våra bil/bränslekostnader genom att köpa en liten mc eller en scooter.
Har fastnat för Honda ANF125 utan att ännu klämt på den eller provkört.
Känns rätt vaket att handla en ny cykel för runt 24K och få en 4-taktare med scooterstuk med en bensinförbrukning på ett par dec/milen.
Tanken är att ställa av en av våra 2 bilar under 6 månader om året och jag kommer att åka på hondan mer eller mindre alla resor i ur och skur, när jag inte har bilbehov pga för många pers eller för mycket packning.
Skulle teorin hålla handlar det om en vinst på minst 10K om året och att man bidrar till en bättre miljö.
Sen vet jag inte hur jag kommer att uppleva Hondan förrän jag provat, vilket jag räknar med att göra under den kommande semestern.
Har sett att det finns några få här på formet som åker en ANF125 och jag blir lite nyfiken vad ni (och övriga) tror på att köra en dylik cykel ca 9 mil (45km enkelresa) om dagen kanske 3 dar i veckan i STHML-trafik (Från Söder om STH till Norr (Kista) och tillbaka i rusningstrafik med köer.
Är den relativt klena motorn och de begränsade fartregistrena såpass tydliga att det här är en ren 'in i stan och åka korta svängar-cykel' eller kan man rulla kanske 1000-mil om året utan att ångra sig 990 av dem?
Jag känner inte att jag har speciellt bråttom så om en ANF125 trivs bra i runt 80 knutar tycker jag att det skulle kunna vara rätt OK.
Köper jag en dylik blir det en ruta och en top-box av så stor modell som möjligt, inte så vackert kanske men praktiskt.
Kul om jag kan få lite åsikter både av ANF125 ägare och andra på forumet. Har jag inte varit forumkorrekt i mitt första inlägg så är det bara att börja att fostra mig

/putte