För alla sorters trimfrågor, vare sig det gäller racing eller gatulegala maskiner.
Ola Lång
Chefsmontörn
Posts: 720 Joined: Fri 29 Aug 2003, 19:29
Location: Nykil
Contact:
Post
by Ola Lång » Sun 29 Jun 2008, 12:36
För er som inte nöjer er med Tino sacchis nytillverkning av den kända TWIN-Lambretta motorn så har trimmarklubben här tagit fram en kraftfullare version. Först till Saunarun med denna motorn får bästa platsen med både hinken och skopan
Autisa -Trimcylindern för bakåtsträvare som vill åka lika fort som förr
onorlin
Nybörjare
Posts: 17 Joined: Mon 03 Jul 2006, 15:37
Location: Sweden
Post
by onorlin » Sun 29 Jun 2008, 17:09
WTF?
Vad är detta?
/OscarGasGlad
jencla
Scooterdaddy
Posts: 2236 Joined: Sun 07 Sep 2003, 20:34
Location: Göteborg, Sweden
Post
by jencla » Sun 29 Jun 2008, 19:46
Snälle Ola, du har inte fått visioner i drömmen nu igen?? Vi minns vad som hände förra gången (en framhjuldriven Vespa
)
/jens
scooterdaddy - gammal är äldst
Svint1
Lärling
Posts: 556 Joined: Wed 22 Jun 2005, 11:24
Location: Norway
Contact:
Post
by Svint1 » Mon 30 Jun 2008, 00:13
jencla wrote: Snälle Ola, du har inte fått visioner i drömmen nu igen?? Vi minns vad som hände förra gången (en framhjuldriven Vespa
)
/jens
Det er akkurat det vi husker!!!
SÅ SETT IGANG OG BYGG OLA!!!!
1965 Vespa 180 SuperSport (Quattrini M244)
1971 Vespa 90 Racer (Quattrini M1L60 RR)
1987 Vespa PX200GS (Polini 208)
Truls
Entusiast
Posts: 188 Joined: Mon 12 Feb 2007, 22:52
Location: Sweden
Post
by Truls » Mon 30 Jun 2008, 07:48
Mest imponerande måste vara dom avstämda insugen.
Synd att man slutat fyllemeka....
//Vespa saxomatkoppling till salu...
Ring efter kl...
Ola Lång
Chefsmontörn
Posts: 720 Joined: Fri 29 Aug 2003, 19:29
Location: Nykil
Contact:
Post
by Ola Lång » Mon 30 Jun 2008, 09:19
Den obeservante lägger märke till DKW-fördelaren, KEDJEDRIVEN! måste bli himla exakt förtändning +/- 10 grader bara eller så.
Men frågan är om det inte är mera finish på detta 2cylindrigabygge:
Autisa -Trimcylindern för bakåtsträvare som vill åka lika fort som förr
marre
Lärling
Posts: 465 Joined: Sat 09 Sep 2006, 18:40
Location: Sweden
Post
by marre » Mon 30 Jun 2008, 10:36
FYFAN vilken hård BMW
gemig!
Drg 200
Tph 173
"Ni ska inte hålla på med sånt där, det håller inte"
Ola Lång
Chefsmontörn
Posts: 720 Joined: Fri 29 Aug 2003, 19:29
Location: Nykil
Contact:
Post
by Ola Lång » Mon 30 Jun 2008, 15:14
Här kommer en Twinlambretta fast ändå inte...... glad engelsman..
Autisa -Trimcylindern för bakåtsträvare som vill åka lika fort som förr