http://www.blocket.se/vi/15557090.htm?ca=7_s
Inte ett dugg intreserad av själva objektet men vad fasen betyder det här:
"endast dom med rätt namn+telenummer kontaktas"

Du kanske missade att det heller inte var några spruckna glas? Sedan kan man notera att den har en fälg av den äldre slutna typen och en fälg av den nyare ventilerade typen - dessutom målade i vad som ser ut att vara blå Hammarlack! Lyxigt värre!victor wrote:15.000 är ju som hittat - den har ju både "bromsbelägg helt oslitna" samt uppklippta bilmattor limmade på golvet
Han är ju tydlig med att den inte är original, kanske gillar han mattor bättre än lister?victor wrote:15.000 är ju som hittat - den har ju både "bromsbelägg helt oslitna" samt uppklippta bilmattor limmade på golvet
Jag hoppas verkligen inte att den nyborrade cylindern har rullat de 15 mil sedan renoveringen som beskrivs i annonsen utan fläktkåpa...Federico wrote:Men för 15.000 borde man väl få med fläktskyddet på motorn? det har ju faktiskt en ganska viktig funktion
Jag tror detta är femte eller sjätte gången på två år han har den utannonserad på Blocket. Den kostar alltid 15.000. Ännu har han inte vaknat från verklighetsfrånvaron. Vad är det han inte förstår?jonolito wrote:Dessutom är det en mycket fin vespa enligt den objektiva standarden "mig själv", vilket har en klar värdehöjande effekt.
den där är väl också från den omtalade göteborgsauktionen.
det är säkert inget skumt förflutet med fordonet. gissningsvis är det ett promotionexemplar som importören fått, kanske som typningsgrund, sedan kom den aldrig längre än så. för den modellen av bajaj har väl aldrig sålts i sverigemoorflax wrote:Jag tänkte precis skriva ett inlägg om denna annons![]()
Saknar lås och nycklar?
Hmm... tror faktiskt jag inte kommer att ringa på den annonsen.
jo, men om man jämför med de andra delarna (från en annan säljare) 8500 för enbart en motor.... då är ju 11.000 billigt.VespaGBG wrote:Men sicket pris11000:- hua!
visst ful är den, men vem ser om man tar kåpor, tank, fälgar, motor, elektronik m.m. och sätter på en gammal. går ju t.o.m att kapa ur sköld, golv och andra plåtbitar för renovering av vackrare fordon.Terraplane Blues wrote:Är den också från göteborgsauktionen? Ytterligare en opportunist som vill tjäna sig en rejäl hacka då med andra ord? Någon som vet vad den kostade i auktionen? (Personligen skulle jag inte ens vilja ha den för en femhundring). En ful fisk!
Det kanske inte är alla som märker det, nej - men vad skall man med fula (indiska) moderna kåpor på en gammal klenod? Hänga på grejerna på ett "vackrare fordon"? Det är ju precis alla andra fordon som finns du måste mena då? En Trabant med 150 cc motor och sidokåpor från en Bajaj, kanske skulle kunna vara något enligt dig?Federico wrote:visst ful är den, men vem ser om man tar kåpor, tank, fälgar, motor, elektronik m.m. och sätter på en gammal. går ju t.o.m att kapa ur sköld, golv och andra plåtbitar för renovering av vackrare fordon.Terraplane Blues wrote:Är den också från göteborgsauktionen? Ytterligare en opportunist som vill tjäna sig en rejäl hacka då med andra ord? Någon som vet vad den kostade i auktionen? (Personligen skulle jag inte ens vilja ha den för en femhundring). En ful fisk!
He HE!Terraplane Blues wrote:Det kanske inte är alla som märker det, nej - men vad skall man med fula (indiska) moderna kåpor på en gammal klenod? Hänga på grejerna på ett "vackrare fordon"? Det är ju precis alla andra fordon som finns du måste mena då? En Trabant med 150 cc motor och sidokåpor från en Bajaj, kanske skulle kunna vara något enligt dig?Federico wrote:visst ful är den, men vem ser om man tar kåpor, tank, fälgar, motor, elektronik m.m. och sätter på en gammal. går ju t.o.m att kapa ur sköld, golv och andra plåtbitar för renovering av vackrare fordon.Terraplane Blues wrote:Är den också från göteborgsauktionen? Ytterligare en opportunist som vill tjäna sig en rejäl hacka då med andra ord? Någon som vet vad den kostade i auktionen? (Personligen skulle jag inte ens vilja ha den för en femhundring). En ful fisk!
Jaha, så det är samma kåpor som till Sprint? Men vad kan man mer använda - inget?Federico wrote:He HE!
nä, jag menar: Vespa Sprint, Vespa Sprint Veloce, Vespa GTR. Bajajkåporna är ju Sprintkåpor bortsett från några blinkershål och fläktribbor. I princip alla delar passar Sprint, använd de snygga och släng resten av bajajskräpet. Den som har en riktigt dålig eller krockad sprint för renovering får ganska mycket delar för pengarna.
på tal om trabant, du har väl sett filmen? efterkontrollen på Trabantfabriken någon gång på 80-talet:
http://www.livevideo.com/media/playvide ... F36DCDC74F
Jaha, då får jag väl gratulera dig för din "goda" smak och önska dig lycka till! Förresten, är det dig jag har sett ett par gånger på en modern svart Vespa i stan, tro?swepett wrote:En sån skulle jag köpa. Lätt.
vad man mer kan använda? motor, alla smådelar och skruvar, fälgar, bromstrummor, bensintank, karossplåt. det är väl bara plastbiten på skölden, framgaffel/framskärm, styre, sadel som är bajajfult.Terraplane Blues wrote:Jaha, så det är samma kåpor som till Sprint? Men vad kan man mer använda - inget?Federico wrote: på tal om trabant, du har väl sett filmen? efterkontrollen på Trabantfabriken någon gång på 80-talet:
http://www.livevideo.com/media/playvide ... F36DCDC74F
He-he, härlig film om efterkontroll från den gamla Trabantfabriken i Östtyskland. Inte nog med att Fritz hade en schysst hockeyfrilla, han kunde minsann handrikta dörrar och motorhuvar också! Med de mindre nogräknade stenåldersmetoderna kunde klippet lika gärna gällt någon fabrik i de tekniska u-länderna Italien, Norge, Polen, Frankrike, Storbritannien eller liknande...![]()
Den vita "Vespan" gick för 2600:- och motorn för 700:-Terraplane Blues wrote:Är den också från göteborgsauktionen? Ytterligare en opportunist som vill tjäna sig en rejäl hacka då med andra ord? Någon som vet vad den kostade i auktionen? (Personligen skulle jag inte ens vilja ha den för en femhundring). En ful fisk!