Hejsan hejsan. Ny här. Sökte på PK 80 i sökfunktionen. Fann ingen. Inte heller på PK blev det något napp!
Antingen gör jag fel när jag söker eller också är jag den ände PK-ägaren här?
Hur som helst - det skall bli kul att ta del av den samlade kunskapen.
Peter
En Vespa PK 80 S i klubben.
Lagom storlek för att pendla till jobbet och kanske en nöjeskörning så och då.....
Köpte den i dagarna. Klåpare som försökt att underhålla den. En massa småfel typ fransig gaswire, slappa växelvajrar, fruktansvärt feljusterad och skitig förgasare, nedslitna bromsar och handbättrad färg. Rekordet var att tändstiftet var inte iskruvat utan kunde lossas med fingrarna (Nej, gängorna var turligt nog inte sönderdragna)
Håller på att försöka få loss bromstrummorna. Aluminium vågar man inte banka på för mycket och har ingen passande avdragare.
Skall få det mekaniska i full ordning först och främst så får jag väl snygga till den i vinter.
Är det någon som vet var man kan få plåtchassit syrabadat. (Istället för att blästra sänker man ner hela konkarongen i ett bad som löser upp allt utom plåten).
Köpte den i dagarna. Klåpare som försökt att underhålla den. En massa småfel typ fransig gaswire, slappa växelvajrar, fruktansvärt feljusterad och skitig förgasare, nedslitna bromsar och handbättrad färg. Rekordet var att tändstiftet var inte iskruvat utan kunde lossas med fingrarna (Nej, gängorna var turligt nog inte sönderdragna)
Håller på att försöka få loss bromstrummorna. Aluminium vågar man inte banka på för mycket och har ingen passande avdragare.
Skall få det mekaniska i full ordning först och främst så får jag väl snygga till den i vinter.
Är det någon som vet var man kan få plåtchassit syrabadat. (Istället för att blästra sänker man ner hela konkarongen i ett bad som löser upp allt utom plåten).
-
- Mästare
Re: En Vespa PK 80 S i klubben.
Det finns 12 Vespa PK i klubben och själv äger jag 3, 2st 80 och en 125. Det är inte världens vackraste vespa genom tiderna men en perfekt smallframe om man vill ha ett behändigt fordon som går bra och som gillar att trimmas 
/HB

/HB
Peteess wrote:Hejsan hejsan. Ny här. Sökte på PK 80 i sökfunktionen. Fann ingen. Inte heller på PK blev det något napp!
Antingen gör jag fel när jag söker eller också är jag den ände PK-ägaren här?
Hur som helst - det skall bli kul att ta del av den samlade kunskapen.
Peter