Ny medlem säger Hej.

Bilder på egna hojar läggs med fördel upp här.
Post Reply
bell
Dekaltrimmare
Dekaltrimmare

Ny medlem säger Hej.

Post by bell »

Image
Hej allihopa.
Mitt namn är Bell och är ny både här, i SSK och för Scooters (även om jag nu velat ha en sedan jag såg min dagisfrökens babyblå någon gång på tidigt 80-tal).
Hittade en PX200E (rekomenderat av flera av mina scooter vänner som en bra nybörjar scooter) från '90 som bara gått 460 mil till ett bra pris. En kille i Stockholm hade köpt den för att pendla till jobbet med 1991, tyckte det var jobbigt efter sommaren var över och börja använda kollektivtrafiken istället. Så blev den ståendes ett par år tills han gav/sålde den till sin bror i Småland som skulle ha den att köra med i byggden. Även han tröttnade på vindsuset efter en sommar och den blev ståendes under en carport tills förra hösten då en kille i Viken köpte den eftersom han tyckte om Italien. Efter ett tag insåg han att 3 MC's var lite i överkant så nu köpte jag den.
Lite fula dekaler som är ditsatta av den förre ägaren, men de var inga problem att få bort. Enda skavankerna var ett par stenskott på skölden vilket man ju får räkna med. Motorn går som en klocka.
anders2011
Lärling
Lärling

Post by anders2011 »

Hej och välkommen!

Ser ut som du fått tag på ett snyggt exemplar, PX är verkligen en vespa som är en glädje att äga och köra.

//Anders
Vespa Touring 1961
Vespa Primavera 1982
fritte
För mycket fritid...
För mycket fritid...

Post by fritte »

grattis till din PX200, vi är många nybörjare här som kör just p2! Vilken scooter blir din nästa? :grin: :smile: :grin: :smile:
Bengan
Lärling
Lärling

Post by Bengan »

Visst är det kul att vara scooterägare?!

Fula klistermärken behöver inte vara så illa! Jag tycker den här är helskön: http://www.scooterklubben.com/fotogalle ... img144.htm
bell
Dekaltrimmare
Dekaltrimmare

Post by bell »

Tackar så mycket.

Jo tack det är underbart att ha sin första scooter nu när man terroriserat vännerna om att skaffa en så länge. Faktiskt det första fordonet som är registrerat på mig dessutom ^ 8) så det känns lite extra bra.

Jag håller med dig Bengan att den är helskön, men de som sitter på min är lite... erm... B. Killen som satte dit dem ville tydligen att vespan skulle kännas mer italiensk... :roll: för ni vet; en vespa känns ju inte så italiensk från början.

edit: ah just det.. nästa ögonsten? hmm... en vespa rally 200 hade inte suttit helt fel ;) fast de verkar ju inte växa på träd precis.
"COOP, YOU REMIND ME TODAY OF A SMALL, MEXICAN CHIWOWWOW."
Post Reply