Mek inför Eurolambretta
Mek inför Eurolambretta
Såhär inför den stundande storträffen så känns det som att det inte bara är i vårat garage det tok-mekas, det måste vara en uppsjö av dekadenta Lammys som får sin make-over i allehanda garage, bodar, skumma källare och uthus! Nå, vad skruvar ni med just nu ?
I Linköpings-garret meckas det med Tv175 ser 2 å en Li 177 ser 1 och ½.
Autisa -Trimcylindern för bakåtsträvare som vill åka lika fort som förr
Re: Mek inför Eurolambretta
Inget större mek på gång...Tv175 ser 3, punka på framhjulet. Sen ska den väl funka.
/G
/G
Ola Lång wrote:Såhär inför den stundande storträffen så känns det som att det inte bara är i vårat garage det tok-mekas, det måste vara en uppsjö av dekadenta Lammys som får sin make-over i allehanda garage, bodar, skumma källare och uthus! Nå, vad skruvar ni med just nu ?
==============================
Stahlblech Fahrer vereinigt euch!
..och i Linkeboda mekas det även med GråGoggon. Jag smällde igång den för första gången på fyra år i helgen. F-n vad den skramlar, hade glömt det! Anledningen till att den blivit stående var att drevet hade slitit sig från splinsen på utgående växellådsaxel, kändes lite tungt då men det visade sig att med en nålfil, en dremmel, lite aceton och locktite, och en extra kontramutter så kan det nog funka ett tag till. Frågan är om det håller till och från Karlskrona...
Vespa Primavera 220 -67
/Jonas
/Jonas
Framhjulet? Med tanke på att det verkade vara vi två som tävlade i kategorin "bästa däckslitage" på Cannonball hade jag snarare tippat på bakhjulet!Hedge wrote:Inget större mek på gång...Tv175 ser 3, punka på framhjulet. Sen ska den väl funka.
/G

- Micool1972
- Entusiast
Redan bytt innan besiktningen. Framhjulet lyckades jag, liksom med bakhjulet, att klämma sönder slangen på. Men nu är det fixat. Satte på en ny bakdämpare när jag ändå höll på.
/G
/G
Ronnie wrote:Framhjulet? Med tanke på att det verkade vara vi två som tävlade i kategorin "bästa däckslitage" på Cannonball hade jag snarare tippat på bakhjulet!Hedge wrote:Inget större mek på gång...Tv175 ser 3, punka på framhjulet. Sen ska den väl funka.
/G
I helgen fick SXen en ny kolv, iofs tveksamt om kolven verkligen var ny eftersom det såg ut som den fått en svampinfektion, men jag inbillar mig att det gör att cylindern får en automathoning ocha alla skrovligheter gör smörjningen extra fin fin ..
TV3an bestämde sig i Lördags för att köra med automatgas och tokvarvade till astronomiska höjder på motorvägen utan att man behövde röra gashandtaget. Praktiskt om man ska köra hela vägen ner till Karlskrona men mindre praktiskt om man ska finköra i kortege. Dags för en motorrenovering på de få kvällar som finns kvar innan avfärd
TV3an bestämde sig i Lördags för att köra med automatgas och tokvarvade till astronomiska höjder på motorvägen utan att man behövde röra gashandtaget. Praktiskt om man ska köra hela vägen ner till Karlskrona men mindre praktiskt om man ska finköra i kortege. Dags för en motorrenovering på de få kvällar som finns kvar innan avfärd

...jo...det kan man säga! Men så är man ju likt andra här på forumet beroende av motormeck för sitt välbefinnande. Kanske är kroppen beroende av ngn promille av verkstadsolja som tas upp i blodet för att hjärtat skall klappa i tvåtakt och hjärnan räkna rätt?kejj wrote:Galet mycket fix! Men det går väl snabbt med en verkstad redo att användas.
Byte till limpsadel som nu också är ihoptejpad.
Är snart på Klingens nivå
Känns skönt efter två månaders mekande...
Låter som Calle har det lite hektiskt...
Kanske mr Kossa från Honkong hade kunnat vara till experthjälp...
Mvh
Christer - Götet
Är snart på Klingens nivå

Låter som Calle har det lite hektiskt...

Kanske mr Kossa från Honkong hade kunnat vara till experthjälp...
Mvh
Christer - Götet
Last edited by Popolino on Wed 11 Jun 2008, 14:15, edited 1 time in total.