Ja Ja Ja jag vet att det inte är en scooter men det är så nära man kan komma....
Åkte Mana hem igårkväll men började med att rulla förbi ICA Maxi och köpte en kasse med 1L mjölk, 2x1L juice, en fin bit Svensk fläskfille, några stora bakpotatisar, BBQ Sauce, ett par påsar jordnötter, ute på parkeringen stoppade jag bara ner kassen i tanken(!?!?!) och en snubbe kommer rusande över och frågar "va fan gjorde du just nyss??" jag öppnade & visade. Rullade ut och valde Gear/Sport där man växlar manuellt med tryckknappar eller fotväxel, stog på ordentligt och växlandet funkade bara såååå bra, sista biten hem går på halvdåliga vägar med mer tjälskador än asfalt så jag valde Drive/Touring och det var precis som att köra vilken Maxi Scooter som helst, lägger man då till Aprilias underbara radialbromsar så gick det att pressa rätt hårt genom böjarna. Växlade till Gear/Sport och då har den tillockmed motorbroms något som en Maxi Scooter saknar. På vägen in i morse tog jag 55'an via Örsundsbro in till Enköping och nådde farter upp mot 180kph, hela paketet känns väldigt stadigt och säkert även när det börjar närma sig 200blås....
Et par saker jag retar mig på är en malande vibration mellan 160-180kph, så illa att min vänsterhand domnade bort, gasen har på tok för långt slag så om man vill dra ur den får man nästan ta om nytt tag för att nå "full mutter"...
Bäst är utrymmet under tanken, provade med flera hjälmar igår och den enda som inte passade var en öppningsbar Schubert och det här med Auto & Gear mode det passar mig, kan nog vänja mig vi det....
DP says: Efter jobbet blir det en lååååååångtur ner mot Tokholm för att känna på den i alla miljöer....
PS. Efter att ha kört den här så måste jag bara få testa Gilera GP 800, synd att dom inte har manuell växling på den också. DS....