Man förstod ju faktiskt vad de sa! Österbottniskan är emellanåt aningen besvärlig att förstå... Fast "texterna" råddade bort en emellanåt! Vadå cigg??? Ahaa: sik!
vespaco wrote:Man förstod ju faktiskt vad de sa! Österbottniskan är emellanåt aningen besvärlig att förstå... Fast "texterna" råddade bort en emellanåt! Vadå cigg??? Ahaa: sik!
"Reportern" är grymt skicklig! Jag gillar särskilt hans skarpa intervjuteknik med flickan på marknaden i del 1:
-Hej, jag ska fråga vem du e?
-Julia Pakanen
-Är du flicka?
-Ja
Intervjuaren blev skickligare efter ett par kontroller ("är du flicka"), då hälsade han glatt "hej, flickor" utan att först kontrollera! Där ser man, övning ger färdighet.
vespaco wrote:Intervjuaren blev skickligare efter ett par kontroller ("är du flicka"), då hälsade han glatt "hej, flickor" utan att först kontrollera! Där ser man, övning ger färdighet.
Du missade kanske den andra intervjun på Sundom Marknad?
- Har du köpt ett äpple idag?
- Ja
- Hur smakar det?
- Bra
- Eh, vem är du som har köpt äpplet?
- Frida
- Och du e flicka?
- Ja
PS. Hade inte du blivit förnärmad om någon kom fram till dig och frågade: "Hej, vilket kön är du?" DS.
Nej, jag missade det inte. Efter äppelflickan i något skede närmar han sig ett par kvinnor och hälsar genast glatt "hej flickor!".
"Och du är flicka?" var det jag menade med träningen och "hej flickor" med träningens resultat. Eller är det så att han har svårt att identifiera unga personer medan äldre är lättare? Ni vet det där med dagens klädstil, frisyrer, osv.