Tjena folks,
I söndags spände jag min PV's växel vajarar ordentligt (efter tidigare problem med att få in samtliga växlar utan att vrida handtaget 360 grader ).
Men under provturen på södermalms lugna gator hoppade tvåan ur när jag kom upp på högre varv,jag växlade ner till ettan och efter lite arbetande med kopplingen fick jag i växeln. Som salt i såren fick jag inte i 3:an överhuvudtaget också trillade motorluckan av mitt i gatan :C
Ja om du säger så. personligen kan jag ju bara gissa. det är väl bara att plock ut motorn och ta reda på saken, är det något annat som man borde byta/kolla när man ända har motorn isär plockad?
det jag kan tänka mig är lamellerna samt pack-boxarna,nägot mer förutom det ?
Ännu en ledtråd till mina problem. Jag behöver inte hålla inne kopplingen för att växla.
Även efter att jag kopplat bort kopplings vajern så att den omöjligen kan vara för hårt spänd.