Velbrukt Mazzuchelli 60mm

För alla sorters trimfrågor, vare sig det gäller racing eller gatulegala maskiner.
Post Reply
Svint1
Lärling
Lärling
Posts: 556
Joined: Wed 22 Jun 2005, 11:24
Location: Norway
Contact:

Velbrukt Mazzuchelli 60mm

Post by Svint1 »

Etter noen flotte uker med kjøring på Bastard'en, så kom symptomene fra ifjor snikenes...

Som beskrevet tidligere, så var det igjen clutchen som begynte å fjuske.
Prøvde først med mellomskive fra SIP, men det fungerte likevel aldri 100%...

I og med at Classic Scooter Run 2008 er neste helg, tenkte jeg å skifte clutchplater for om mulig få skikk på clutchen...

Så da jeg tok av clutchlokket, og skulle skru av kron-mutteren, ble jeg overrasket.
Den mutteren var løs..
Låseblekket var rivd løs fra sporet.

Og da mutteren var av, oppdaget jeg grunnen til at clutchen var som den var.

Sjekk denne veiva;
Image

Ikke bare litt som mangler her;
Image


I hånda ser du litt av det metallet som var knekt av veiva;
Image

Forøvrig var halvmånekilen så og si hel...
Så nå er det inn med den gamle 57mm'en som en nødløsning til veien stakes ut videre....
1965 Vespa 180 SuperSport (Quattrini M244)
1971 Vespa 90 Racer (Quattrini M1L60 RR)
1987 Vespa PX200GS (Polini 208)
Ola Lång
Chefsmontörn
Posts: 720
Joined: Fri 29 Aug 2003, 19:29
Location: Nykil
Contact:

Post by Ola Lång »

hvordan klarer du å havarere så mange deler til så kort tid Öyvind? :D
Ja den veiva er det ikke mye igjen av gitt. Jeg har en ströken 60mm som kun har gått 80 mil, og som har klart både til og fra CSR (-06). ( det du!)Det er bara det at det er det andre siden som er gåen da svinghjulet lössna natten för CB i fjor.
.... med disse 2 i utganspunk burde du klare å fikse deg en hel!

mazzuchelli for president
Autisa -Trimcylindern för bakåtsträvare som vill åka lika fort som förr
Stian
Dekaltrimmare
Dekaltrimmare
Posts: 99
Joined: Sat 14 Jul 2007, 23:48

Post by Stian »

Mitt tips er at clutch'en ikke har vært teitet godt nok, da skjer slikt! Har selv dratt av hele tappen på clutch siden på min maskin, men det var fordi clutchen var løs og lå og jobbet mot kilesporet over tid. Kilen skulle vært litt svakere så den røk istedet, for den ryker aldri...

//Stian
Post Reply