nyckel till Lambretta

Här diskuterar vi Lambrettor!
Post Reply
Thom
Nybörjare
Nybörjare

nyckel till Lambretta

Post by Thom »

Jag undrar om någon vänlig själ i klubben kan hjälpa mig att få fram en nyckel till en Lambretta LI 150 s1, med nyckelnr. 334. Enligt "kännare" jag talat med skall alla med samma nummer vara lika.
Kan någon göra en kopia och skicka till mig vore det fantastiskt.
Betalar naturligtvis för alla omkostnader!! #:wink:Karlstad Ytterligare identitet vid kontakt!!
calle
Trollkarl
Trollkarl

Post by calle »

God morgon!

Det finns vissa handlare som har nycklar på originalnummer.
Bl.a.: http://www.lambretta.co.uk/lambretta/bindex.html Klicka på 'Frame'
möjligen dessa också:
http://www.westonscooterparts.co.uk/parts.htm
VH/Calle
jencla
Scooterdaddy
Scooterdaddy

Post by jencla »

Gert Zaar i Malmö har berättat att han fått gjort kopior av nycklar till Lambretta i Malmö, någonstans vid Möllevångstorget. Någon i Malmö som vet?

Jag jagade runt bland Göteborgs låssmeder men ingen kunde få tag på ämnen för at göra kopior. Jag köpte därför nyckelkopior från Weston Scooter Parts, på nyckelnummer. De hade två varianter, jag fick båda. Original passade perfekt, nygjorda krävde lite puts med fil för att funka.

Dessutom vet jag att EM Scooters i Göteborg haft originalnycklar av några nummer hängande, men tyvärr inte dem jag behövde. Ring dem (031-246065) och fråga.

Hälsn
/jens

scooterdaddy - gammal är äldst
Nicklas
Nybörjare
Nybörjare

Post by Nicklas »

Det går att beställa nycklar efter nyckelnr på Lambretta Works.

---> http://www.lambretta.net/shop/shopdispl ... s+%26+Keys <---

/Nicklas
Thom
Nybörjare
Nybörjare

Post by Thom »

Jo Jens och Calle tack så mycket! Jag har pratat med såväl Marcello ssom Erik på EM utan lösning, men jag tänkte försöka lösa det hela inom landets gränser. Niklas tips är strålande- fantastiskt vilken service. Det är väl Cox i England eller San Diego som gäller förstår jag men jag väntar ett tag på fler tips. Mvh. :cry:GS 150 v1 Karlstad
Thom
Nybörjare
Nybörjare

Post by Thom »

Jag har nu fått klartecken att Lambretta Works i San Diego, www.lambrettaa.net, kan ordna nyckel 334 åt mig. Hade tänkt att samtidigt beställa lite roligt "lull-lull" til Li:n, då priserna verkar bra. Med tanke på debatten om oseriösa nätaffärer, undrar jag om någon har erfarenhet av beställningar från företaget? Thom:)
jencla
Scooterdaddy
Scooterdaddy

Post by jencla »

Nä, vet inte att någon i gänget köpt grejer därifrån. Men dollarn är ju trevligt billig så det är kanske läge att testa nu. Tänk på att du vid köp utanför EU med lite otur kan få betala både tull och svensk moms. Fast vännerna på Scootrs i Vietnam brukar hitta vägar att undvika det :-)

Lycka till!
/jens

Thom
Nybörjare
Nybörjare

Post by Thom »

Är det någon som vet vad moms och tull brkar landa på ?
Undrande Thom! :?:
jencla
Scooterdaddy
Scooterdaddy

Post by jencla »

Från Vietnam brukar de landa på 0 kr. För av någon anledning brukar paketen inte vara avsända från firman jag köpt av utan från en privatperson som vänligt nog markerat att han sänt mig en "gift" (gåva). Snällt av honom ;-) Om jänkarna är lika kreativa vet jag inte men man kan ju hoppas.

Jag ville bara markera att du tar en lite större ekonomisk risk när du beställer utanför EU. En gång gjorde vi ett samlat inköp av stora tunga prylar, då fick vi betala och då blev det dyrt, den svenska momsen är ju 25% på fakturabeloppet. Fast det är din Lambretta säkert värd.

Hälsn
/jens

erikh
Lärling
Lärling

Post by erikh »

kan man få tag på styrlås till lunor? alt fixa ny nyckel?
Thom
Nybörjare
Nybörjare

Post by Thom »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by erikh</i>
<br />
kan man få tag på styrlås till lunor? alt fixa ny nyckel?

<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">

Fråga gärna Lambretta Works i San Diego (www.lambretta.net). De var till skillnad mot engelsmännen mycket snabba att svara.Lås finns i alla fall till J-range. Thomas8)
Thom
Nybörjare
Nybörjare

Post by Thom »

Hej! Vill bara berätta att jag förra veckan fick nyckeln till min Lambretta från Lambretta works i San Diego och att den efter lite filande på topparna passade relativt bra. Jag köpte även lite andra småsaker och landade på 440:-. Men vad man skall tänka på vid köp från USA är att jag fick betala moms 114:-, tariffavg. 16:-, exp. avg. 50:- samt moms på exp. avg. 13:-, totalt 193 kronor extra alltså. Räkna in detta i bilden vid beställningar från USA!! Thom:oops:
n u l l
Dekaltrimmare
Dekaltrimmare

Post by n u l l »

Tack för att du berättar hur det gick, ofta folk glömmer det.
lzon
Nybörjare
Nybörjare

Post by lzon »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by jencla</i>
<br />Fast vännerna på Scootrs i Vietnam
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">

Jag har själv varit i Vietnam och som "nykär" scooterist blev nyfiken på det här inlägget. Finns det t.ex. nåt ställe på nätet där ni brukar beställa ifrån?
jencla
Scooterdaddy
Scooterdaddy

Post by jencla »

Jag har köpt mycket prylar från scootrs.com, de är snabbba och levererar nästan alltid bra kvalitet. Dessutom finns www.saigonscootercentre.com som för mig är ett mera osäkert kort.

Men tänk på att frakten från Vietnam kan vara dyr och att du kan åka på tull och svensk moms.

Hälsn
/jens

Post Reply