GTS 300 provkörd

Diskutera nya (två- eller trehjuliga) fordon här.
Post Reply
victor
Mästare
Mästare

GTS 300 provkörd

Post by victor »

Provkörde GTs 300 en sväng i Rom idag, och måste säga att jag är positivt överaskad.

Den känns märkbart starkare och rappare än min GTs 250, och transmissionen, som enligt Vespa här i Rom är utbytt, är märkbart bättre än på 250-modellen. Slirar mindre, känns tajtare och med ett utomordentligt grepp.

Även fjädringen har förbättrats, och även om den inte är av bitubo-kvalitet, så är den sportigare och bättre avstämd än den äldre varianten.

Tyvärr envisas vespa med att montera Sawa som däckstandard, vilket sänker mitt omdöme något. Men står valet mellan en GTs 250 och en 300, och inte prisskillnaden är markant, skulle jag välja 300:an.
Bergfors
Lärling
Lärling

Post by Bergfors »

Synd bara att dog har tagit bort trippmätaren och termometern, som finns på 250:an. Och så finns ju 300:an inte i den snabbaste färgen – Rosso dragon
"she's got a motor scooter with a little rubber tooter and I fall to the ground when I hear that sound"
victor
Mästare
Mästare

Post by victor »

Bergfors wrote:Synd bara att dog har tagit bort trippmätaren och termometern, som finns på 250:an. Och så finns ju 300:an inte i den snabbaste färgen – Rosso dragon
La faktiskt bara märke till att hastighetsmätaren var svart, men termometern är ju bara underbar att ha!
Post Reply