Två relativt enkla frågor, hoppas jag:
1. Har någon en bild på hur hastighetsmätaren (rund) är fastsatt. Jag har förstått att det är en skruv som går in från under lamphuset, men vad fäster den i? Min mätare var fastsatt med plastic padding el. dyl. Så jag knäckte mätaren lite när jag plockade dän den, men nu är den ihopbyggd och jag vill sätta den som den ska sitta. Någon?
2. Var är det troligast att tjuvluft dras? Det låter som att det läcker lite luft när jag kör runt svänghjulet, och enda gången jag har haft igång motorn, så var den sen att reagera på gassläpp. Är det kopplingen mellan insugningsrör och förgasare som är den troligaste boven, eller vad tror ni? Hur kollar man upp det överhuvudtaget, mer än att lyssna?
Det var mina två frågor!
Två frågor V50
<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by jamerson</i>
<br /> Förstår att det kan vara var som helst. Hade lite grann hoppats att det finns ett standardställe där det strular förr eller senare... <hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">
Ofta är V50 ganska rejält slitna och oftast ganska jämt slitna också så det är svårt att säga var det oftast läcker; packboxar, cylindertopp, förgasinfästning??
Det är inte ovanligt att det småläcker på mer än ett ställe så enda riktigt säkra sättet att fixa felet är en motorrenovering.
/Calle
<br /> Förstår att det kan vara var som helst. Hade lite grann hoppats att det finns ett standardställe där det strular förr eller senare... <hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">
Ofta är V50 ganska rejält slitna och oftast ganska jämt slitna också så det är svårt att säga var det oftast läcker; packboxar, cylindertopp, förgasinfästning??
Det är inte ovanligt att det småläcker på mer än ett ställe så enda riktigt säkra sättet att fixa felet är en motorrenovering.
/Calle
Hej!
Ta en titt på http://www.scooterhelp.com/serial/V5A1T ... parts.html så löser det sig säkert.
//Leif
Ta en titt på http://www.scooterhelp.com/serial/V5A1T ... parts.html så löser det sig säkert.
//Leif