Har ö h t aldrig sett eller hört talas om Puch Vienna förut. Någon som vet mer?
http://www.blocket.se/vi/15576822.htm?ca=23_11_s
Ovanlig mopedscooter från 60-talet
Hej!calle wrote:Hej!
har sett modellen tidigare, men tror inte att den heter Vienna.
Puch r60r?
Ja, det stämmer nog, även om det inte verkar särskilt lätt att hitta info om Puch r60r heller. Din länk ovan verkar vara närmast det enda bland få träffar på Google.
Jag vet att de tog in en del Puch-scootrar till bl a Danmark, som aldrig togs in i Sverige, kanske däribland den aktuella modellen? Eftersom Sverige var ett av Puch's största mopedmarknader fick modellerna ofta sverigespecifika namn. Kanske var "Vienna" ett exempel på detta?
Scootern ser f ö ganska futuristisk (eller åtminstone mer sentida) ut för att vara 60-tal, tycker jag.
Jag körde även Puch på 60-talet och kan till 99% säga att detta inte var en modell som importerades via generalagenten. Framändan verkar dock vara hämtad från den senare generationen av mopedscootern Alabama.
Jag ägde den ganska ovanliga registrerade versionen av Alabama generation 1, hette DS60R. 60-kubikare, 4 hk ungefär, gjorde runt 70.
/jens
Jag ägde den ganska ovanliga registrerade versionen av Alabama generation 1, hette DS60R. 60-kubikare, 4 hk ungefär, gjorde runt 70.
/jens
scooterdaddy - gammal är äldst