En allmän fråga, är Bajaj Chetak accepterad som en "riktig" vespa bland er som kan detta med scootrar/vespor?
Är Bajaj accepterat?
Är Bajaj accepterat?
Hej alla.
En allmän fråga, är Bajaj Chetak accepterad som en "riktig" vespa bland er som kan detta med scootrar/vespor?
En allmän fråga, är Bajaj Chetak accepterad som en "riktig" vespa bland er som kan detta med scootrar/vespor?
Piaggio Skipper 172 -1994
ha ha, det beror väl på vem du frågar 
på den gamla goda tiden innan man blev utvandrare så kallade jag mina Bajajer för just Bajajer, här i fjärran östern kallas alltid Bajaj för Vespa och jag har börjat säga detsamma.
Lambrettor från Indien borde vara samma fråga men i Europa kallas nästan alltid en Vijaj Super för Lambretta GP...och är allmänt accepterad.
ursäkta mitt svamleri, svår fråga. Den ser ut som en riktig Vespa, den känns som en riktig Vespa att köra, men inte är den tillverkad av Piaggio precis.
Summa summarum; jag röstar på "nästan"
p.s. var stolt över ditt indiska fordon!
på den gamla goda tiden innan man blev utvandrare så kallade jag mina Bajajer för just Bajajer, här i fjärran östern kallas alltid Bajaj för Vespa och jag har börjat säga detsamma.
Lambrettor från Indien borde vara samma fråga men i Europa kallas nästan alltid en Vijaj Super för Lambretta GP...och är allmänt accepterad.
ursäkta mitt svamleri, svår fråga. Den ser ut som en riktig Vespa, den känns som en riktig Vespa att köra, men inte är den tillverkad av Piaggio precis.
Summa summarum; jag röstar på "nästan"
p.s. var stolt över ditt indiska fordon!
-
Terraplane Blues
Hmm, det finns nog inte någon bestämd gängse uppfattning vad det gäller Bajaj Chetak. Att man själv gillar sin scooter är väl egentligen det väsentliga?
Själv skulle jag inte köpa en Bajaj om valet stod mellan en sådan och en italiensktillverkad Vespa, men jag hade heller inte tvekat för en Bajaj om jag väl gillade scootern.
Tvingades jag göra ett val mellan en Bajaj plåtscooter av klassiskt utseende och en modern plastscooter, hade jag utan tvekan valt Bajajen. Allting är ju där: charm, nostalgi, funktionalitet o s v.
Själv skulle jag inte köpa en Bajaj om valet stod mellan en sådan och en italiensktillverkad Vespa, men jag hade heller inte tvekat för en Bajaj om jag väl gillade scootern.
Tvingades jag göra ett val mellan en Bajaj plåtscooter av klassiskt utseende och en modern plastscooter, hade jag utan tvekan valt Bajajen. Allting är ju där: charm, nostalgi, funktionalitet o s v.
Vad är det som du tycker är så dåligt med Vespans plåt?
k650 wrote:I ärlighetens namn så har jag haft italienska både vespor och nyare scootrar. Kan inte tycka att den plåt vespan från 70-talet jag hadde skiljde sej från Bajaj, samma passform och finish. Vespa är ju inte överdrivet kända för sin kvalitet vad man än säger....
==============================
Stahlblech Fahrer vereinigt euch!
==============================
Stahlblech Fahrer vereinigt euch!
==============================
Re: Är Bajaj accepterat?
Ser ut som en växlad plåtscooter, låter som en växlad plåtscooter...alltså är det en växlad plåtscooter. Dvs en riktig scooter. 
Mvh
G
Mvh
G
k650 wrote:Hej alla.
En allmän fråga, är Bajaj Chetak accepterad som en "riktig" vespa bland er som kan detta med scootrar/vespor?
==============================
Stahlblech Fahrer vereinigt euch!
==============================
Stahlblech Fahrer vereinigt euch!
==============================
Inget fel på plåten men jag mende att Bajaj Chetak är en 70-tals förlaga och motsvarande italienska vespa såg inte annorlunda ut eller var mycket finare gjord. Samma i mina ögon....Hedge wrote:Vad är det som du tycker är så dåligt med Vespans plåt?
k650 wrote:I ärlighetens namn så har jag haft italienska både vespor och nyare scootrar. Kan inte tycka att den plåt vespan från 70-talet jag hadde skiljde sej från Bajaj, samma passform och finish. Vespa är ju inte överdrivet kända för sin kvalitet vad man än säger....
Piaggio Skipper 172 -1994

