Sadel på en GL 150

För alla frågor rörande renovering av fordon. Främst till originalskick. Ej Vespa Smallframe!
Post Reply
Mr_bakiz
Nybörjare
Nybörjare

Sadel på en GL 150

Post by Mr_bakiz »

Hej!

Håller som sagt på med renoveringen av en Vespa GL 150, årsmodd. 63 eller 62. Men på den har det suttit en stor otymplig motoguzzi sadel, extremt ful. Så en orginal ska införskaffas.
Men vad ska det vara för sadel på en sån här vespa egentligen? Jag har ju kvar "packethållaren" som antagligen ska sitta bakom en lenkel sadel, den har fungerat som fäste åt den nuvarande sadeln. Men ska det vara en enkelsadel och en bönpall på "packethållaren" eller?

Ingen som har sadel och eventuellt bönpall att sälja?

Mvh Erik
jencla
Scooterdaddy
Scooterdaddy

Post by jencla »

Standard var dubbla enkelsadlar, trekantig fram och "sockerbit" bak. Så som på de två översta på den här sidan http://www.scootrs.com/library.cfm?SKU=VBC . Men den sportigt lagde kunde istället montera en hel långsadel, så som på den tredje uppifrån.

Julig hälsning
/jens

scooterdaddy - gammal är äldst
Mr_bakiz
Nybörjare
Nybörjare

Post by Mr_bakiz »

ok. då vet jag.. det var så jag hade tänkt mig... underbart.
Federico
För mycket fritid...
För mycket fritid...

Post by Federico »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Mr_bakiz</i>
<br />Hej!

Håller som sagt på med renoveringen av en Vespa GL 150, årsmodd. 63 eller 62. Men på den har det suttit en stor otymplig motoguzzi sadel, extremt ful. Så en orginal ska införskaffas.
Men vad ska det vara för sadel på en sån här vespa egentligen? Jag har ju kvar "packethållaren" som antagligen ska sitta bakom en lenkel sadel, den har fungerat som fäste åt den nuvarande sadeln. Men ska det vara en enkelsadel och en bönpall på "packethållaren" eller?

Ingen som har sadel och eventuellt bönpall att sälja?

Mvh Erik
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">

Standard på Svenska GL var som Jens skriver, i Sverige hade man kvar dubbelsadeln länge (Sprint). Kollar man på Danska GL så har dom nästan alltid dubbla trekantsadlar allså två likadana. I Engelska reklamblad har GL oftast limpa som standard.

välj vad som passar bäst för din stil, inget är fel (förutom guzzisadeln!)

Federico
Post Reply