Några speciellt att tänka på? Förresten går "luckan" i mitten golvet att ta bort, bara att lossa en av de två skruvarna som är synliga?

Vilken lucka? Det finns väl ingen lucka där? I alla fall gör det inte det på min Touring -62.k_stad wrote: Förresten går "luckan" i mitten golvet att ta bort, bara att lossa en av de två skruvarna som är synliga?
Det gör det? Jag klämde, funderade och fixade nu när jag monterade vajrar. Hittade bara det korta röret till fotbromsen. Men, de andra vajrarna som går fram till styret, ska dom gå genom specifika rör? Jag har bara tryckt mina igenom och fram upp till styret. Gäller rören alla modeller, konsekvent?Federico wrote:
när man byter golv är det lite att tänka på, har inte gjort det själv men läst en artikel. man får vara lite försiktig när man kapar bort det gamla golvet eftersom det går en del rör för vajrar inne i ramtunneln.
ja me.. funkat bra i 16 år..backman wrote: Jag har bara tryckt mina igenom och fram upp till styret.
Ja, det är helt beroende på modell. I det här fallet när det handlar om Touring så är det rör för växelvajrar och rör för kopplingen, och natuligtvis för bakbromsen. Nyare Vespor har inte rör.backman wrote:Det gör det? Jag klämde, funderade och fixade nu när jag monterade vajrar. Hittade bara det korta röret till fotbromsen. Men, de andra vajrarna som går fram till styret, ska dom gå genom specifika rör? Jag har bara tryckt mina igenom och fram upp till styret. Gäller rören alla modeller, konsekvent?Federico wrote:
när man byter golv är det lite att tänka på, har inte gjort det själv men läst en artikel. man får vara lite försiktig när man kapar bort det gamla golvet eftersom det går en del rör för vajrar inne i ramtunneln.
jag har inget svar på den frågan, det var http://www.ricambi.dk/ som sålde golv och hade en fin artikel/beskrivning på hur man bytte. maila honom och kolla om han har bilder kvark_stad wrote:Var sitter rören fast? Vad händer när jag ska byta golvet?