et4 strul
et4 strul
För ett år sedan köpte jag en et4 125 - 99 för att pendla till jobbet med stil. Den hade bara gått 200 mil. Sedan dess har jag haft mängder av problem. Den har läckt bensin, dött när den blir varm, varit svårstartad när den är varm för att sedan bli svårstartad när den är kall, laddat ur batteriet etc. jag har alltså inte kunnat lita på den som pendlingsfordon. Min fråga är om jag har haft otur eller borde jag välja annat märke, modell till pendlingsfordon.
conny
Re: et4 strul
Att den laddar ur batteriet beror med största sannolikhet på antingen ett pajat laddrelä eller ett gammalt batteri. Eller - så kan det vara ett större fel i elsystemet, vilket också skulle kunna förklara att den är svårstartad vid olika temperaturer.
Vad jag vet så är väl ET4 ett ganska robust fordon om den får sin omvårdnad när den ska. Det fanns visserligen en generation ET4 125 som hade nåt problem med veven om jag inte minns fel, men det ledde ju till totalras, och inte de problem du beskriver.
Mvh
Guran
Vad jag vet så är väl ET4 ett ganska robust fordon om den får sin omvårdnad när den ska. Det fanns visserligen en generation ET4 125 som hade nåt problem med veven om jag inte minns fel, men det ledde ju till totalras, och inte de problem du beskriver.
Mvh
Guran
26EWb3e6Q wrote:För ett år sedan köpte jag en et4 125 - 99 för att pendla till jobbet med stil. Den hade bara gått 200 mil. Sedan dess har jag haft mängder av problem. Den har läckt bensin, dött när den blir varm, varit svårstartad när den är varm för att sedan bli svårstartad när den är kall, laddat ur batteriet etc. jag har alltså inte kunnat lita på den som pendlingsfordon. Min fråga är om jag har haft otur eller borde jag välja annat märke, modell till pendlingsfordon.
==============================
Stahlblech Fahrer vereinigt euch!
Stahlblech Fahrer vereinigt euch!