Nu vet jag att många har lösningen på detta och det finns ju faktiskt flera förslag på hur man tar bort separatsmörjningen. Här skall jag ge er en snabb hänvisning hur jag gick till väga...
Jag börja med att skruva upp locket och ta bort förgasarn och då får du en bild som ser ut så här. Pumpen är det som är kvar, ligger under det där trevliga lilla locket med det fina röret.
Skruvar du nu bort locket kommer det visa ett större kugghjul som drivs av en liten axel. Lyft upp det stora kugghjulet och lirka bort axeln.
Delarna som du nu tagit bort är:
Jag hade tänkt mig att ta bort alltihopa, så jag tog fram sågen och såga fram ett litet "lock" och en ny packning som jag klippte ur. Detta tog väl ca 20 min. på bilden nedan ser du det, då originallocket är lite tjockare och jag planerar återanvända skruvarna, la jag några brickor till på dem.
Sedan skruva jag dit alltihopa och arkiverade de gamla delarn i en påse för framtida behov...

Det sista jag gjorde var och byta munstycke (i förgasarn) till ett 118.
Lycka till!!!!
