Vad jag vet så kan man "privatimportera" via Systemet, finns det några hugade västkustbor som vill? Misstänker att man måste beställa minst en låda. Jag kan ta på mig och trava in till dem och fråga om en offert. Något inför sommarens rallyn kanske?
Någon hade hittat på här i Finland att man får en bag att rymmas bättre i skoterbagaget om man slänger bort papplådan. Fast rödvinspåsen såg ut som en blodpåse och den vita som en... nåjo... Stämningen led aningen av utseendet. Så det är väl bäst att sy en snygg utanpå-påse för bättre utseende. Kanske med skotermotiv?
Själv föredrar jag glasflaskor, men en skoterrun kanske försvarar bagidén.
Vin skall man nog inte köpa för etikettens skull. Jag tycker att innehållet är viktigare. Men det är kanske bra vin?
Förr, innan EU, när man bara fick ha med sig typ en flaska starkt och två flaskor vin över gränsen, var Vespan ett lysande smugglarfordon och vespaåkarnas uppfinningsrikedom stor.
Standardlösningen var att lyfta upp tanken och fylla ramen med flaskor. Det gick bra så länge man inte fick bensinslangen i kläm mellan flarrorna, en kompis fick bensinstopp lagom hos tullen. "Du får gärna stå här och meka" sa den snälle tullaren, det ville inte vännen.
En annan variant var att plocka ur slangen ur reservhjulet, däcket rymde också några flaskor, fast man måste välja små runda modeller.
/scooterpappa