Värsting-trim till Lambretta :-)

Här diskuterar vi Lambrettor!
Post Reply
User avatar
jencla
Scooterdaddy
Scooterdaddy
Posts: 2236
Joined: Sun 07 Sep 2003, 20:34
Location: Göteborg, Sweden

Värsting-trim till Lambretta :-)

Post by jencla »

TS1, släng er i väggen. Ta en titt på den här hojen:

Image

En fyrcylindrig tvåtaktare från en Suzuki RG500 Gamma intryckt i en Lambrettaram. Notera speciellt avgaspiporna, ett konstverk, fast jag undrar var de tänker montera tanken?

Kanske en idé för vännerna från Åhyddan när de ska uppgradera sin Cannonball-racer för 2009?
/jens

(byggd av Frank Sanderson, bild hämtad från Lambretta Club Great Britains forum)
scooterdaddy - gammal är äldst
Federico
För mycket fritid...
För mycket fritid...
Posts: 3635
Joined: Wed 03 Sep 2003, 20:40
Location: Sweden
Contact:

Re: Värsting-trim till Lambretta :-)

Post by Federico »

jencla wrote:TS1, släng er i väggen. Ta en titt på den här hojen:

http://scoot.net/gallery/bbs/SSL10255.jpg

En fyrcylindrig tvåtaktare från en Suzuki RG500 Gamma intryckt i en Lambrettaram. Notera speciellt avgaspiporna, ett konstverk, fast jag undrar var de tänker montera tanken?

Kanske en idé för vännerna från Åhyddan när de ska uppgradera sin Cannonball-racer för 2009?
/jens

(byggd av Frank Sanderson, bild hämtad från Lambretta Club Great Britains forum)
jag förstår att man bygger en sån om man råkar ha motorn och en kass ram, men annars tilltalar det inte, möjligtvis konsten att få in allt under kåporna.
Jag tycker det är mer intressant när man bygger på en riktig scootermotor med de taskiga förutsättningarna och ändå får mellan 35 och 40 HK. Alla som äger eller provkört en sån vet att det räcker för bakhjulsåkning på alla växlarna.
Federico
Ola Lång
Chefsmontörn
Posts: 720
Joined: Fri 29 Aug 2003, 19:29
Location: Nykil
Contact:

Post by Ola Lång »

ImageImage
Varför i jösse namn skulle vi uppgradera vår eminenta cb-räser?
Den har visat sig oslagbar i ett par år nu, förstår inte varför! :evil:

Däremot så förstår jag mycket väl byggarglädjen i detta projekt, mest för att man vill slippa att infetta svänghjulslager hela tiden :grin: Men visst är det en utmaning!!
Vem som helst kan skaffa sms-lån, klicka på varukorgknappen och skaffa köpestrim för miljarder men för ett redigt bygge krävs det lite mera.
Våga bygga!!!
//Vinkelslipens vänner
Autisa -Trimcylindern för bakåtsträvare som vill åka lika fort som förr
patrikgrann
Lärling
Lärling
Posts: 583
Joined: Wed 10 Sep 2003, 09:00
Location: Öglunda, Axvall, Skara
Contact:

Post by patrikgrann »

Riktigt snyggt bygge! Dock så undrar man hur han ska lyckas köra aset... RG500 är nästan otäcka i en "riktig" ram.
Men man kan inte bli annat än imponerad, vilka pipor!
Truls
Entusiast
Entusiast
Posts: 188
Joined: Mon 12 Feb 2007, 22:52
Location: Sweden

Post by Truls »

Undrar om det är sånt som måste till för
att Lambrettan ska gå på slangen?

Jag känner redan håren som reser sig när den går i gång....
//Vespa saxomatkoppling till salu...
Ring efter kl...
Mickeck1
Dekaltrimmare
Dekaltrimmare
Posts: 61
Joined: Tue 14 Nov 2006, 22:40

Post by Mickeck1 »

bak däck kommer att smältar vid värje röd ljus :sad: :smile:
Post Reply