ScootRS
har sett både jättefina delar och rena skräpet därifrån. beror på vad du ska beställa.
hemsidan är lite väl skrytig, kvalitén kanske inte motsvarar det riktigt.
man läser t.ex "replace your cheap bla.bla.bla with our stainless steel...." . en kompis beställde ett rostfritt fläktskydd till PX och det var så dålig passform att det inte gick att använda (handknackat av tunn rostfri plåt).
Men som sagt en del saker verkar vara bra också, vet flera som är väldigt nöjda med förgasarkit och skivbromsar.
Federico
hemsidan är lite väl skrytig, kvalitén kanske inte motsvarar det riktigt.
man läser t.ex "replace your cheap bla.bla.bla with our stainless steel...." . en kompis beställde ett rostfritt fläktskydd till PX och det var så dålig passform att det inte gick att använda (handknackat av tunn rostfri plåt).
Men som sagt en del saker verkar vara bra också, vet flera som är väldigt nöjda med förgasarkit och skivbromsar.
Federico
Det var lite av de rostfria prylarna jag funderade över...
Sköldlisten på min touring ser ut att vara fastsatt med polygrip och hammare (riktigt yxigt) så jag tänkte att om jag ska byta den så kanske kunde kosta på att ta rostfritt. Med dollarras så börjar ju priserna bli acceptabla, fast då bör dom ju passa också.
/r.
Sköldlisten på min touring ser ut att vara fastsatt med polygrip och hammare (riktigt yxigt) så jag tänkte att om jag ska byta den så kanske kunde kosta på att ta rostfritt. Med dollarras så börjar ju priserna bli acceptabla, fast då bör dom ju passa också.
/r.
Jag och min son Johan har beställt ganska mycket prylar till våra scootrar (Lambretta 200 och Vespa PX125) och är nöjda med varenda pryl. Dessutom snabb och bra service. Fast tänk på att frakten kan bli dyr, för tyngre eller mer skrymmande prylar, det är låångt från Vietnam (fast jag har fått hit grejor på 4 dagar, supersnabbt). Och att du kan åka på tull och svensk moms, vid köp utanför EU.
Men jag har fått dåliga prylar från handlare ute i Europa också och min bedömning är att Scootrs står sig väl i konkurrensen. Och deras priser är ju klart konkurrenskraftiga.
Hälsn
/jens
scooterdaddy - gammal är äldst
Men jag har fått dåliga prylar från handlare ute i Europa också och min bedömning är att Scootrs står sig väl i konkurrensen. Och deras priser är ju klart konkurrenskraftiga.
Hälsn
/jens
scooterdaddy - gammal är äldst
Visst har jag fått dåliga saker från butiker i europa också, och fläktskyddet kan ha varit ett undantag. ScootRS brukar få ganska bra betyg på sina produkter i Scootering m.m.
Men jag kan inte låta bli att irritera mig på deras texter från hemsidan. Ta exemplet jag drog tidigare, "Replace your cheap GS160 alloy trim.". ok, det hade varit kul om deras exklusiva - ersättningsdelar i rostfritt hade sett ut som originalet också (för det var väl tanken i det här fallet?). man ser ju t.om på bilden från hemsidan att dom inte ser ut som originalet. vissa kanske inte bryr sig om smådetaljer, men jag gör det.
Sedan har dom ju en del egendesignade extratillbehör, det är ju såklart kul om man gillar sånt som glänser.
Jag har också haft möjligheten att studera 2st ScootRS byggda Lambrettor med lupp. visst är dom snygga, men ändå ganska långt ifrån 100%. CasaLambretta och MBD:s nytillverkade Lambrettadelar är en klass över ScootRS. Kvalitén på ScootRS mekaniska delar kan jag inte uttala mig om.
Federico
Men jag kan inte låta bli att irritera mig på deras texter från hemsidan. Ta exemplet jag drog tidigare, "Replace your cheap GS160 alloy trim.". ok, det hade varit kul om deras exklusiva - ersättningsdelar i rostfritt hade sett ut som originalet också (för det var väl tanken i det här fallet?). man ser ju t.om på bilden från hemsidan att dom inte ser ut som originalet. vissa kanske inte bryr sig om smådetaljer, men jag gör det.
Sedan har dom ju en del egendesignade extratillbehör, det är ju såklart kul om man gillar sånt som glänser.
Jag har också haft möjligheten att studera 2st ScootRS byggda Lambrettor med lupp. visst är dom snygga, men ändå ganska långt ifrån 100%. CasaLambretta och MBD:s nytillverkade Lambrettadelar är en klass över ScootRS. Kvalitén på ScootRS mekaniska delar kan jag inte uttala mig om.
Federico
<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by SoulBoy</i>
<br />Nu har jag (nästan) bestämt mig för att beställa deras fotlister.
Enligt deras hemsida skall man välja VLB-modeller av deras prylar till en VGLA. Jag har alltid trott att VGLA är mer lik VBB.
Så frågan är vilken sort jag ska välja. På bilder så ser ju alla fotlister och ramar likadana ut.
/Ronny
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">
VBA och VBB är väl ungefär som VGLA och VGLB. A-modellerna har 3 växlar och B har fyra. sedan är det säkert en hel del andra saker som skiljer. hur som helst borde alla fyra ha samma golvlister då de bygger på samma ram (tror jag). VBA-VBB är det som kallas Super 150 i Sverige och VBA kom väl redan 1958 i Italien med den nya motorn, men kolvmatning de första åren. VGLA-B (alltså Touring 150) kom nog först 1959 (tror jag). skilladen mellan Super och Touring från samma år är bl.a hjulstorleken, 8"/10". Men med största sannolikhet så är golvlisterna likadana.
nu är det ju så att man kan montera "nyare" typ Sprint/Rally lister på en touring också. men då får man borra nya hål och eventuellt lägga igen ett par också. Den nyare typen av golvlister har en större vinkel mot ramtunneln, de två innersta listerna sitter högre upp framtill och de yttre sitter längre ner......
Federico
<br />Nu har jag (nästan) bestämt mig för att beställa deras fotlister.
Enligt deras hemsida skall man välja VLB-modeller av deras prylar till en VGLA. Jag har alltid trott att VGLA är mer lik VBB.
Så frågan är vilken sort jag ska välja. På bilder så ser ju alla fotlister och ramar likadana ut.
/Ronny
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">
VBA och VBB är väl ungefär som VGLA och VGLB. A-modellerna har 3 växlar och B har fyra. sedan är det säkert en hel del andra saker som skiljer. hur som helst borde alla fyra ha samma golvlister då de bygger på samma ram (tror jag). VBA-VBB är det som kallas Super 150 i Sverige och VBA kom väl redan 1958 i Italien med den nya motorn, men kolvmatning de första åren. VGLA-B (alltså Touring 150) kom nog först 1959 (tror jag). skilladen mellan Super och Touring från samma år är bl.a hjulstorleken, 8"/10". Men med största sannolikhet så är golvlisterna likadana.
nu är det ju så att man kan montera "nyare" typ Sprint/Rally lister på en touring också. men då får man borra nya hål och eventuellt lägga igen ett par också. Den nyare typen av golvlister har en större vinkel mot ramtunneln, de två innersta listerna sitter högre upp framtill och de yttre sitter längre ner......
Federico
Hej,
Jag har beställt ett antal gånger med varierande resultat. Vissa saker såsom fläktkåpor och sånt kan man vara utan. Men golv-lister och sånt har haft bra kvalitet.
Jag har endast behövt tulla en gång, fast ScootRS delar alltid alla priser med 10 på fraktsedeln så det blir inte så mycket. Om du inte beställer för mycket ska du nog slippa det.
En annan sak är att frakten har blivit mycket dyrare nu, i princip ingen skillnad mellan post och kurir. Välj kurir så slipper du riskera att paketet kommer bort, det har hänt mig.
/Ronny
Jag har beställt ett antal gånger med varierande resultat. Vissa saker såsom fläktkåpor och sånt kan man vara utan. Men golv-lister och sånt har haft bra kvalitet.
Jag har endast behövt tulla en gång, fast ScootRS delar alltid alla priser med 10 på fraktsedeln så det blir inte så mycket. Om du inte beställer för mycket ska du nog slippa det.
En annan sak är att frakten har blivit mycket dyrare nu, i princip ingen skillnad mellan post och kurir. Välj kurir så slipper du riskera att paketet kommer bort, det har hänt mig.
/Ronny
-
- Lärling
- Posts: 461
- Joined: Tue 22 Aug 2006, 19:52
- Location: stockholm
<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by SoulBoy</i>
<br />Hej,
Jag har beställt ett antal gånger med varierande resultat. Vissa saker såsom fläktkåpor och sånt kan man vara utan. Men golv-lister och sånt har haft bra kvalitet.
Jag har endast behövt tulla en gång, fast ScootRS delar alltid alla priser med 10 på fraktsedeln så det blir inte så mycket. Om du inte beställer för mycket ska du nog slippa det.
En annan sak är att frakten har blivit mycket dyrare nu, i princip ingen skillnad mellan post och kurir. Välj kurir så slipper du riskera att paketet kommer bort, det har hänt mig.
/Ronny
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">
Tjena Ronny! skönt att touringen kom tillbaks!
appropå scootrs så har väl du ett sådant rostfritt blås från dom?
hur funkar det? du kör väl original p200? tappade du bottenvrid med blåset lr? tyckte iaf att det lät najs när vi va ute.. sen är det väl hyffsat prissatt?
<br />Hej,
Jag har beställt ett antal gånger med varierande resultat. Vissa saker såsom fläktkåpor och sånt kan man vara utan. Men golv-lister och sånt har haft bra kvalitet.
Jag har endast behövt tulla en gång, fast ScootRS delar alltid alla priser med 10 på fraktsedeln så det blir inte så mycket. Om du inte beställer för mycket ska du nog slippa det.
En annan sak är att frakten har blivit mycket dyrare nu, i princip ingen skillnad mellan post och kurir. Välj kurir så slipper du riskera att paketet kommer bort, det har hänt mig.
/Ronny
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">
Tjena Ronny! skönt att touringen kom tillbaks!
appropå scootrs så har väl du ett sådant rostfritt blås från dom?
hur funkar det? du kör väl original p200? tappade du bottenvrid med blåset lr? tyckte iaf att det lät najs när vi va ute.. sen är det väl hyffsat prissatt?
Hej,
Tack, skönt är bara förnamnet. Har fått mig att inse att det är en grym värld där ute och att man behöver lås för flera tusen för att få ha sin scooter ifred.
Jo mitt blås är ifrån ScootRS. På en originalmotor så gör det väl inte så stor skillnad, varvar väl lite extra. Bottenvrid tycker jag inte att jag saknar. Och så märker ju folk att man är ute och kör.
Jag tror jag gav $175 men ser att nu rear de ut dem för $150.
/Ronny
Tack, skönt är bara förnamnet. Har fått mig att inse att det är en grym värld där ute och att man behöver lås för flera tusen för att få ha sin scooter ifred.
Jo mitt blås är ifrån ScootRS. På en originalmotor så gör det väl inte så stor skillnad, varvar väl lite extra. Bottenvrid tycker jag inte att jag saknar. Och så märker ju folk att man är ute och kör.
Jag tror jag gav $175 men ser att nu rear de ut dem för $150.
/Ronny