Ett fantastiskt vackert metallarbete! Mycket estetiskt med denna rostiga kaross. Vore det jag som hade jort denna fina kaross skulle jag vara extremt stolt! Gräset hjälper till att skapa skarp kontrast.
Grattis till förstaplatsen, Fritte! Som jag skrev i samlingstråden för modelltävlingen, vore det intressant att få reda på material och tillvägagångssätt m m. Helt klart en värdig vinnare! Rost är onekligen något av det vackraste som finns...
Terraplane Blues wrote:Grattis till förstaplatsen, Fritte! Som jag skrev i samlingstråden för modelltävlingen, vore det intressant att få reda på material och tillvägagångssätt m m. Helt klart en värdig vinnare! Rost är onekligen något av det vackraste som finns...
Tack! Den är uppbyggd av ett tiotal utklippta och formade enmillimeters stålplåtar, sammanfogade med gassvets och spacklad med påläggssvets. Slipad med bl.a. vinkelslip & Dremel. Rosten är äkta och var inte helt enkel att få den heltäckande.
Jag kommer att behålla den i sitt nuvarande skick. Fast utan gräs.....
Fritte
Hur fick du rosten? Dagligen spraya med vatten när du piffade påskgräset?
Jag fick höra förra sommaren att det finns en färg som rostar! Det är alltså äkta rost men bara i färgen! Det var en kille som har en ljusblå Super Sport som en dag dök upp med den och den var totalt jämt rostig överallt! Där stod man med munnen på gavel och fattade inte varför han gjort så när han haft så stort jobb att få sin ljusblå design med extra målningar. Han berättade glatt att allt fanns kvar under rosten och att den kunde fås tillbaka när han så önskade. Något för rostdyrkarna?