Någon tidigare ägare har troligen lackat om min touring och därefter pillat dit lister i svart gummi och emblem av klistertyp. Har nu köpt riktiga grejer av EM och undrar hur jag, på skonsammaste sätt för lacket, tar bort klisteremblemet??
Kemisk bensin? Aceton?
Sedan är jag tacksam om någon har tips på hur man fäster och vilket placering kromemblemet ska ha. Jag har nitar, men hålen i benskölden är igenlackade.
Tacksam för hjälp!
Byta klister-emblem till krom-emblem
<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by fat_mac</i>
<br />Kemisk bensin? Aceton?
Sedan är jag tacksam om någon har tips på hur man fäster och vilket placering kromemblemet ska ha. Jag har nitar, men hålen i benskölden är igenlackade.
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">
prova med lösningsmedlet som du tänkt använda på ett ställe där det inte syns om färgen släpper. klistermärkesklister brukar kunna släppa med lacknafta ibland, det är nog snällare än aceton och bensin.
tråkigt att borra nya hål om de gamla finns kvar under lacken. går det inte att lokalisera något av dem? hittar du ett så kanske dom andra går att hitta med hjälp av att lägga på emblemet. vill du ha mått på var hålen borde sitta så kan jag nog hjälpa dig.
Federico
<br />Kemisk bensin? Aceton?
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">
prova med lösningsmedlet som du tänkt använda på ett ställe där det inte syns om färgen släpper. klistermärkesklister brukar kunna släppa med lacknafta ibland, det är nog snällare än aceton och bensin.
tråkigt att borra nya hål om de gamla finns kvar under lacken. går det inte att lokalisera något av dem? hittar du ett så kanske dom andra går att hitta med hjälp av att lägga på emblemet. vill du ha mått på var hålen borde sitta så kan jag nog hjälpa dig.
Federico