efter åtta sorger och sjutton bedrövelser etcetera så ska jag göra ett försök att plocka ihop en LI 150 II från 1965.
All plåt inlämnad för blästring, lackar därefter själv. Prelplanen är originalstuk med mindre uppdateringar av broms och motor.
Har tre motorer liggande och har inte kört hojen sedan 1991 (!) så jag minns inte vilken som satt i . Ska ju helrenovera motorn men nu är frågan vilken.
Har två st 150 motorer och en TV175. Vilken ska man satsa på ?
Lambretta väcks till liv... Motortips?
-
- Drömmare
- Posts: 1
- Joined: Sun 16 Dec 2007, 14:41
- Location: Söööööder
- Contact:
Re: Lambretta väcks till liv... Motortips?
Personligen skulle jag ta TV-motorn, hottar man upp den med ett Mugellokit så är den en dröm att åka på större vägar med sin höga fjärde växel. 150-motorn går också bra med Mugello, men den är lägre växlad och det nästan nödvändigt att växla om den för att det ska funka bra, iaf om man tänker åka på längre turer.
Tänker du köra orginal, så definitivt TV-motorn. LI150 motorn är en riktigt trött enhet orginal, TV175'an (korrekt justerad) är helt OK även orginal.
Mvh
Guran
Tänker du köra orginal, så definitivt TV-motorn. LI150 motorn är en riktigt trött enhet orginal, TV175'an (korrekt justerad) är helt OK även orginal.
Mvh
Guran
subcomandante_kanalplan wrote:efter åtta sorger och sjutton bedrövelser etcetera så ska jag göra ett försök att plocka ihop en LI 150 II från 1965.
All plåt inlämnad för blästring, lackar därefter själv. Prelplanen är originalstuk med mindre uppdateringar av broms och motor.
Har tre motorer liggande och har inte kört hojen sedan 1991 (!) så jag minns inte vilken som satt i . Ska ju helrenovera motorn men nu är frågan vilken.
Har två st 150 motorer och en TV175. Vilken ska man satsa på ?
==============================
Stahlblech Fahrer vereinigt euch!
==============================
Stahlblech Fahrer vereinigt euch!
==============================