Silverlack fälgar Rally 200

För alla frågor rörande renovering av fordon. Främst till originalskick. Ej Vespa Smallframe!
Post Reply
Malkus
Nybörjare
Nybörjare

Silverlack fälgar Rally 200

Post by Malkus »

Nån som har tips på välmatchande silverkulör till fälgar som renoveras?

Mvh

Malkus
jencla
Scooterdaddy
Scooterdaddy

Post by jencla »

Förslag:
Lämna in dina fälgar och låt pulverlacka dem i den silvermetallic som lackaren brukar använda till fälgar. Blir mycket snyggare, de ser helt nya ut, och de håller sig snygga mycket längre än om du lackar dem på vanligt sätt.

Tycker
/jens

scooterdaddy - gammal är äldst
Federico
För mycket fritid...
För mycket fritid...

Post by Federico »

Håller med Jens, pulverlack blir snyggt!. Men är du ute efter exakt silververfärgen som användes till Rally så har jag inget tips, beror på hur viktigt det är, ska du originalrenovera?

Men innan du lämnar in något på pulverlack så kolla först priset. Är det silver du ska ha så kostar nya pulverlackade Vespa fälgar inte speciellt mycket. Prisexempel från SIP: Original Piaggio 10" fälg 17.54euro (ca 156kr) eller Vigano 10" (ser ut som Piaggios) 13.62euro (122kr). Naturligtvis blir det frakt, men det är ändå billigt.

Troligtvis kostar lackeringen lika mycket eller mer än vad nya fälgar kostar. Men pulverlack finns ju i andra kulörer än silver och ska bromstrummorna lackas så kanske man vill ha samma silverfärg på både fälg och trumma.....

Federico
Malkus
Nybörjare
Nybörjare

Post by Malkus »

Tackar för svar! Jag håller på att orginalrenovera den. Är nya fälgar så billiga så är det faktiskt läge så slipper man stul med o hitta rätt kulör. Det var precis tanken att jag inte vill att kulören mellan trummor och fälgar skulle skilja allt för mycket. :)

SIP.. har ni nån länk? Jag börjar leta så länge :)

Tack tack igen
arfwidson
Entusiast
Entusiast

Post by arfwidson »

http://www.sip-scootershop.com/

-stora och vill inte svara på frågor, har fått felleveranser å annat strul! Har mkt kul!!!

http://www.scootercenter.com/

-har funkat bra, inte lika mkt grejjer.

/Samuel
Stålis
Lärling
Lärling

Post by Stålis »

Pulverlack kostar typ ingenting!

Jag har lackerat massor av grejer, allt från cykelramar till hemmasvetsade marshallhållare och priset brukar ligga mellan ett paket kaffe och 100:-.

Speciellt billigt brukar det vara om man står och snackar lite skit om vad det är för något skoj de ska lacka.
Post Reply