Klistra tillbaka lampglaset?

För alla frågor rörande renovering av fordon. Främst till originalskick. Ej Vespa Smallframe!
Post Reply
bufflig
Lärling
Lärling

Klistra tillbaka lampglaset?

Post by bufflig »

Hej alla rutinerade largeframers :)

Idag när jag småmekade med lamphuset på min PX fick jag plötsligt framlyktans glas i handen, det lossnade från reflektorn (lär inte suttigt värst fast från början). Det verkar ha suttit med någon vit (stelnad) massa, som för den oinvigde är misstänkt lik latexfog eller kanske vitt silikon (eller intorkad pannkakssmet :) ).

Nå, jag vill ju limma tillbaka glaset på reflektorn, med vad limmar man lämpligast? Vad kan det vara för klet de monterar med?
vespaco
Trollkarl
Trollkarl

Post by vespaco »

De gamla (60-70 talet) hölls ihop genom fastklämning. Var nog inte lim där. Men säkert passar något lim som håller värme här. För det blir väl varmt bakom glaset?
Federico
För mycket fritid...
För mycket fritid...

Post by Federico »

vespaco wrote:De gamla (60-70 talet) hölls ihop genom fastklämning. Var nog inte lim där. Men säkert passar något lim som håller värme här. För det blir väl varmt bakom glaset?
det där är nog lite olika, jag har stött på båda varianter på gamla. variant 1 där reflektor och glas är ihopklämd och variant 2 där man limmat.

själv har jag använt med bra resultat:

Image
Federico
bufflig
Lärling
Lärling

Post by bufflig »

Låter bra! Tackar!
Post Reply