För alla frågor rörande renovering av fordon. Främst till originalskick. Ej Vespa Smallframe!
k_stad
Nybörjare
Posts: 26 Joined: Wed 02 May 2007, 22:40
Location: Kristianstad Sweden
Post
by k_stad » Fri 12 Oct 2007, 15:15
Kan man byta packboxarna utan att klyva motorn på en Rally 200?
I så fall, finns det några bra tips på hur man gör?
Pontus
http://www.scooterklubben.com/forum_new/viewtopic.php?t=2585
Bustamente
Lärling
Posts: 710 Joined: Mon 06 Dec 2004, 23:54
Location: Göteborg
Post
by Bustamente » Fri 12 Oct 2007, 17:02
Den på svänghjulssidan kan du byta utan att dela motorn, men ska du byta den inre så måste du klyva motor och plocka ur veven tyvärr...
k_stad
Nybörjare
Posts: 26 Joined: Wed 02 May 2007, 22:40
Location: Kristianstad Sweden
Post
by k_stad » Fri 12 Oct 2007, 17:06
Den vid bakhjulsaxeln då? Går den att byta utan att dela motorn?
Pontus
http://www.scooterklubben.com/forum_new/viewtopic.php?t=2585
calle
Trollkarl
Posts: 2770 Joined: Fri 29 Aug 2003, 10:20
Location: Hong Kong
Contact:
Post
by calle » Fri 12 Oct 2007, 17:27
k_stad wrote: Den vid bakhjulsaxeln då? Går den att byta utan att dela motorn?
yes box
k_stad
Nybörjare
Posts: 26 Joined: Wed 02 May 2007, 22:40
Location: Kristianstad Sweden
Post
by k_stad » Fri 12 Oct 2007, 18:17
Tackar för svaren!
Antar att det bara är att bända bort den med en skruvmejesel eller liknande.
Pontus
http://www.scooterklubben.com/forum_new/viewtopic.php?t=2585
calle
Trollkarl
Posts: 2770 Joined: Fri 29 Aug 2003, 10:20
Location: Hong Kong
Contact:
Post
by calle » Fri 12 Oct 2007, 18:27
k_stad wrote: Tackar för svaren!
Antar att det bara är att bända bort den med en skruvmejesel eller liknande.
Ja, fast med stor försiktighet så att du inte skadar tätytorna, vid bakaxeln är det ganska lugnt men bakom svänghjulet får du vara verkligen försiktig.