Hej
Vet någon om en PK 50 XL2 motor passar i en V50 kaross? Jag har för mig att man ska byta modofoera insugningsröret men var det inte något med växlarna också? Har för mig att XL2 har enkel växelwire till skillnad från de 2 som sitter i alla andra smallframes.
mvh/HB
PK XL2 i V50 kaross
-
- Mästare
Jo, det är en singel pianotråd. Jag har en XL2-motor som jag hoppas få en 130 motor av. Först tänkte jag lösa problemet vid handtaget, men troligtvis drar jag 2 vajrar & en vridmoj monterad på svängarmen & endast sista biten är pianotråd eller en stötstång. Bufflig har ritad en lösning i en gammal tråd. 

Hade under ett tag en PK50XL2 motor i ett Primavera chassi, tidigare ägaren hade dock gjort monteringen.
Men passade gjorde den även om utrymmet var om möjligt ännu mindre än vanligt i en smallframe.
Tyckte också det var lite krångligt med att få dit spänningsregulatorn på nåt passande ställe, men jag och el är inte bästa vänner.
MVH Niklas
Men passade gjorde den även om utrymmet var om möjligt ännu mindre än vanligt i en smallframe.
Tyckte också det var lite krångligt med att få dit spänningsregulatorn på nåt passande ställe, men jag och el är inte bästa vänner.
MVH Niklas
Renoveraren som renoverar sönder....men som nu vågar ge råd till andra...:)