Nu ska man bara hitta ett lämpligt plagg: kavaj, trenchcoat eller mekoverall..
mvh/HB, Vespa Club Lund
mycket snyggt!henrikborjeson wrote:http://img65.imageshack.us/img65/1932/vclfk1.jpg
Nu ska man bara hitta ett lämpligt plagg: kavaj, trenchcoat eller mekoverall..
mvh/HB, Vespa Club Lund
jencla wrote:Elegant vänner, elegant. Exakt enligt den gamla Vespa Club-mallen. Är det Lunds domkyrka som är den stiliserade bilden i mitten?
/jens
bufflig wrote:Mycket tjusigt! Är det OK för stockholmare att gå med i Lunds Vespaklubb som exilmnedlem eller nåt![]()
Jag kan inte tänka mig något plagg där det där inte blir snyggt!
Fanns det märke för Vespa Club Örnsköldsvik också? Nån som har en bild av det eller vet av några aktiva medlemmar från tiden det begav sig?jencla wrote:Vespa Club Sverige fanns från tidigt 50-tal fram till c:a 1974 då den dog sotdöden. Vespa Club Sverige var den nationella klubben, sedan fanns det lokala Vespa-klubbar som Vespa Club Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg, Uddevalla, Västerås, Örnsköldsvik m fl orter som jag nog missat.Bengan wrote:Appropå en av dom, vad är Vespa Club Sverige? Finns den nu också eller har den gått till historien?
På senare tid har Svenska Scooterklubben i internationella sammanhang tagit rollen som svensk nationell Vespa Club.
/jens
en gång i tiden ordförande i Vespa Club Göteborg, senare som president i Svenska Scooterklubben med på internationell Vespa Club-konferens vid Eurovespa i Hamburg 2000, en häftig upplevelse
Tror det fanns en i Eskilstuna (där jag bor) också. Har i alla fall sett ett "Vespa Club Eskilstuna" märke på Tradera en gång...Paka wrote:Roade mig med att kolla vilka städer som har haft Vespaklubb och hittade de här
(vissa har lokala återförsäljare som kontaktperson så det är tveksamt om de var klubbar i egentlig mening):
Alingsås, Bofors, Borlänge (som även gjorde Sveriges första Vespa-tidning "Vespa Front" sommaren 1954. Den skulle man vilja läsa),
Borås, Gävle, Göteborg, Halmstad, Hälsingborg, Härnösand, Kalmar, Kristianstad, Kristinehamn, Köping, Landskrona, Linköping,
Lund, Lysekil, Malmö, Norrköping, Nyköping, Stockholm (bildades 3 okt 1951, VC Stockholms tidning "Vespan" kom på vintern 1954),
Tranås, Uddevalla, Uppsala (hösten 1958), Vänersborg, Västerås, Västervik, Växjö, Örebro, Östersund.
Första numret av VC Sveriges "Vespisten" kom i november 1957.
/P
Bengan wrote:En fundering till. Hur är färgerna på den där "vimpeln" nertill på märket valda? Är det färger knutna till staden på nåt sätt eller är det för att dom är snyggast? Vespa Club Sverige hade gult och blått om jag förstått det rätt.
Jag skulle gärna se märken från lite olika Vespa Club om det finns.