Har försökt tolka gamla inlägg om ämnet nyp men känner att jag inte riktigt är hemma.
Har nu i alla fall fått ordning på min V50. Org. cyllen är bytt mott Polini 75 och förg. är en 16.16. Resten är än så länge original (veven verkar dock vara något mer öppen då den gjorde 40km/h original).
Nu när jag kör så börjar Vespan hacka efter att jag har kört i 5 min. Det är ingen speciell regelbundenhet i hacken utan de kommer mer sporadiskt, de får dock vespan att tappa fart.Är det värme nyp jag har att göra med eller? Kan det vara nått annat?
Tändstift, tändhatt, tändkabel och kondensator och brytare är nya. När det gäller bestyckningen så har jag inte i huvet vilket munstycke jag satte i senast men den startar oförskämt bra (på första kicken utan choke!) och den börjar fyrtakta så fort jag drar ut choken lite när den är varm.[/url]
Oregelbundna hackningar=nyp?
ibland kan det vara bränsletillförseln som strular. inte helt ovanligt att luftningshålet i tanklocket är igensatt, då kan man köra ett tag innan det märks. testa genom att köra med öppet tanklock.
inne i tanklocket sitter det en klump stålull liknande det som sitter i luftfiltret, har man t.ex slipat och lackat finns risken att slipdamm och färgdamm satt igen hålet. blås rent med tryckluft
lycka till
inne i tanklocket sitter det en klump stålull liknande det som sitter i luftfiltret, har man t.ex slipat och lackat finns risken att slipdamm och färgdamm satt igen hålet. blås rent med tryckluft
lycka till
Federico
jag upplevde att luftskruven på SHB 16/16 blev ganska känslig på en motor jag byggde en gång (trimmad V50), jag slog igen stiftet på den när skruven stog lite för fett. Vet inte vilken lågfart jag hade på den, det kan ju också ha spelat in.
det jag menar är att den kan gå jättefett (=ingen choke behövs) på tomgång men sedan vara helt rätt bestyckad vid körning på mellan och högfart.
det jag menar är att den kan gå jättefett (=ingen choke behövs) på tomgång men sedan vara helt rätt bestyckad vid körning på mellan och högfart.
Federico