Nu har det hänt (mig)

Har du en fråga som inte riktigt passar in någonstans? Posta den här!
Post Reply
vtwin
Entusiast
Entusiast

Nu har det hänt (mig)

Post by vtwin »

Fick lämna ifrån mig körkortet plus över 3000:- i böter efter att har kört 52 km/h på en kort 30 sträcka i stan.

Det känns lite hårt att man "torskar" med vespan efter 33 år och 50.000 mil på många olika mc och bilar både trimmade och standard. :eek: :eek:

Nåväl det blev inte mer än två månader i "karantän" och att man förhoppningsvis blir en försiktigare förare i fortsättningen
,
Hur det nu skall gå till med dessa 50 30 60 40 70 hastighetsbegränsningar som ändras hela tiden och med poliser som gömmer sig i buskarna istället för att visa sig på vägarna och bara väntar på att få in mer pengar till julfesten :grin: :grin:
Det är väl bara att undvika att köra i stan i fortsättningen även om man bara kör vespa.

Be careful out there...

Björn
[img]http://i215.photobucket.com/albums/cc150/GTVBJORN/vespainvito60anni_169.jpg[/img]
Mancino
Lärling
Lärling

Post by Mancino »

Oj, trist.... Men tyvärr är ju lagen sådan. Våra tankar går till ditt körkort
Hedge
Trollkarl
Trollkarl

Re: Nu har det hänt (mig)

Post by Hedge »

Om det är någon sträcka man ska hålla hastigheten på så är det 30-sträckor. Polisen älskar dom, det är lätt att fånga in överträdarna och eftersom många kör för fort så har dom aldrig tråkigt.

/Guran

vtwin wrote:Fick lämna ifrån mig körkortet plus över 3000:- i böter efter att har kört 52 km/h på en kort 30 sträcka i stan.

Det känns lite hårt att man "torskar" med vespan efter 33 år och 50.000 mil på många olika mc och bilar både trimmade och standard. :eek: :eek:

Nåväl det blev inte mer än två månader i "karantän" och att man förhoppningsvis blir en försiktigare förare i fortsättningen
,
Hur det nu skall gå till med dessa 50 30 60 40 70 hastighetsbegränsningar som ändras hela tiden och med poliser som gömmer sig i buskarna istället för att visa sig på vägarna och bara väntar på att få in mer pengar till julfesten :grin: :grin:
Det är väl bara att undvika att köra i stan i fortsättningen även om man bara kör vespa.

Be careful out there...

Björn
==============================
Stahlblech Fahrer vereinigt euch!
==============================
Post Reply