
50N ?
Det ser ut som en Vespa PK50XL. En sen Vespa 50 som är ganska vanlig i sydeuropa men som aldrig importerats till Sverige, den här måste vara privatimporterad. I så fall ska ramnumret (syns om du öppnar motorluckan) ha prefixet V5X3T.
Du kan läsa fakta om den här http://www.scooterhelp.com/scooters/V5X3T.pk50xl.html
Om det är ett annat prefix kan du kolla upp vilken modell det är här http://www.scooterhelp.com/serial/ves.s ... mbers.html
Lev väl
/jens
scooterdaddy - gammal är äldst
Du kan läsa fakta om den här http://www.scooterhelp.com/scooters/V5X3T.pk50xl.html
Om det är ett annat prefix kan du kolla upp vilken modell det är här http://www.scooterhelp.com/serial/ves.s ... mbers.html
Lev väl
/jens
scooterdaddy - gammal är äldst
PK 50 kallas också för 50N har jag sett. bl.a på en Vespaaffisch som är ganska vanlig. Om det är rätt eller fel vet jag inte.
Info om den på bilden är i alla fall att det ser ut som en PK XL som Jens skriver. Och då är det en av de mest moderniserade vespamopederna som kommit från Piaggio innan man började med automatmotorer. XL har elektronisk tänding, 12V mm. Och även om den ser plastig ut så är det en äkta plåtvespa!
Federico
Info om den på bilden är i alla fall att det ser ut som en PK XL som Jens skriver. Och då är det en av de mest moderniserade vespamopederna som kommit från Piaggio innan man började med automatmotorer. XL har elektronisk tänding, 12V mm. Och även om den ser plastig ut så är det en äkta plåtvespa!
Federico
Hej igen,
vespan är nu inköpt och efter en koll visar det sig att den har ramnr. V5N2T. Och heter vespa hp. Tydligen tillverkad under 90-talet och populär i japan. Så kan det gå. Det jag undrar nu är om ni tror att det kan funka att använda typ pk delar till den. Behöver byta blinkersglas, bensinkran, tändningslås och en del annat småfix?
/ Jacob
vespan är nu inköpt och efter en koll visar det sig att den har ramnr. V5N2T. Och heter vespa hp. Tydligen tillverkad under 90-talet och populär i japan. Så kan det gå. Det jag undrar nu är om ni tror att det kan funka att använda typ pk delar till den. Behöver byta blinkersglas, bensinkran, tändningslås och en del annat småfix?
/ Jacob
Ovanliga modeller brukar göra det lite krångligare. Likt är inte alltid identiskt. Fast Vespa brukar köra bygglådesystem så du hittar säkert delar som passar, fast kanske inte på första försöket. Trial and error, typ.
Förslag: Ta loss prylarna du behöver. Ta med dem till en firma som kan Vespa (EHR i Stockholm, EM Scooters i Göteborg, Scootercity utanför Lund) så kan de nog hitta prylar som passar, eller ta hem dem till dig.
Lycka till
/jens
scooterdaddy - gammal är äldst
Förslag: Ta loss prylarna du behöver. Ta med dem till en firma som kan Vespa (EHR i Stockholm, EM Scooters i Göteborg, Scootercity utanför Lund) så kan de nog hitta prylar som passar, eller ta hem dem till dig.
Lycka till
/jens
scooterdaddy - gammal är äldst
God morgon!
Skoj att det är en HP.
HP har lite intressanta detaljer jämfört med övriga smallframe:
Aluminiumcylinder, elstart, plastframstänka, cosaliknande koppling, växelvajer av teleflextyp, mycket lätt svänghjul etc.
- Perfekt att vråltrimma.
Dessutom är den ganska snabb, ca 80km/h på den italienska marknaden och 60km/h på Tyska.
Hyrde själv en HP i Rom för ca 10 år sedan.
-> Angående de delar du söker; Kolla med den firma du avser att köpa delarna ifrån, vissa delar är samma som på PK men inte alla!
/Calle
--- om Gud hade körkort skulle han köra Lambretta ---
Skoj att det är en HP.
HP har lite intressanta detaljer jämfört med övriga smallframe:
Aluminiumcylinder, elstart, plastframstänka, cosaliknande koppling, växelvajer av teleflextyp, mycket lätt svänghjul etc.
- Perfekt att vråltrimma.
Dessutom är den ganska snabb, ca 80km/h på den italienska marknaden och 60km/h på Tyska.
Hyrde själv en HP i Rom för ca 10 år sedan.
-> Angående de delar du söker; Kolla med den firma du avser att köpa delarna ifrån, vissa delar är samma som på PK men inte alla!
/Calle
--- om Gud hade körkort skulle han köra Lambretta ---