Eftersom jag har svårt att få tätt mellan kröken och cylindern så funderar jag på att täta extra med packningssilikon.
Detta klarar emellertid "bara" temperaturer upp till 310° C.
Räcker det?
C
Hur varm blir en cylinder?
Re: Hur varm blir en cylinder?
Det blir nog på gränsen.
Använd specifik avgaspasta istället, den klarar det utan problem.
Mvh
Guran
Använd specifik avgaspasta istället, den klarar det utan problem.
Mvh
Guran
crispin wrote:Eftersom jag har svårt att få tätt mellan kröken och cylindern så funderar jag på att täta extra med packningssilikon.
Detta klarar emellertid "bara" temperaturer upp till 310° C.
Räcker det?
C
==============================
Stahlblech Fahrer vereinigt euch!
Det finns monterinspasta till ljuddämpare.
Brukar finnas på välsorterade bensinmackar (finns dock inte så många längre)
och på biltema ju http://www.biltema.se/products/product. ... emId=82927
310°C är som guran säger lite för lågt på avgassidan, kan dock användas i princip överallt annars om du nu har väljusterad motor.
Biltemas högtemperaturspackning är bra. Brukar ha med ett gäng varje gång jag åker hem trots att de säkert är tillverkade nästgårds.
Brukar finnas på välsorterade bensinmackar (finns dock inte så många längre)
och på biltema ju http://www.biltema.se/products/product. ... emId=82927
310°C är som guran säger lite för lågt på avgassidan, kan dock användas i princip överallt annars om du nu har väljusterad motor.
Biltemas högtemperaturspackning är bra. Brukar ha med ett gäng varje gång jag åker hem trots att de säkert är tillverkade nästgårds.
Den är knappast silikon om den härdar av värme, eller är jag helt ute och cyklar?
Själv brukar jag använda Loctite's flänstäntning, en kort, tjock burk med en seg, brun smet i. Den har aldrig svikit mig i dom fall den behövts.
Mvh
/Guran
Själv brukar jag använda Loctite's flänstäntning, en kort, tjock burk med en seg, brun smet i. Den har aldrig svikit mig i dom fall den behövts.
Mvh
/Guran
crispin wrote:det är den som klarar 310 grader...Hedge wrote:Calles är den jag menar.
/G
C