höll på och switchade 200-motorer i min sprint idag.
kopplade ihop tändningen och skulle kolla så den fick gnista, tyckte den var lite svag men efter lite kickande så såg det bra ut.
motorn startade så jag fortsatte med luftfilter osv.
sen när jag skulle ha igång den igen så ville den inte, ingen gnista.
byte tändstift, tändhatt, och så skulle jag byta tändkabel varpå jag får kabeln i handen när jag skulle skruva loss den från cdi:n.
det visar sig att kabeln satt knappt fast i cdi boxen.
på alla andra boxar jag sett så har den varit gängad på en liten "skruv" i hålet för kabeln i boxen.
men denna hade ingen skruv utan bara en svart pinne i hålet, kabeln var en original med kopparkärna. inte konstigt att den satt dåligt, hur är det tänkt att den ska sitta kvar där egentligen?
hursomhelst så bytte jag till en annan cdi med skruv och då funkade det såklart.
var den andra trasig eller ska vissa se ut så?
cdi px
-
- Lärling
- Posts: 461
- Joined: Tue 22 Aug 2006, 19:52
- Location: stockholm
cdi px
---------------------------------------------------------
-
- Lärling
- Posts: 461
- Joined: Tue 22 Aug 2006, 19:52
- Location: stockholm
nej inget sånt, lite mysko faktiskt. ska se om jag kan "komma åt" med kameran nästa gång jag är i garaget. ska kolla vad för märke då oxå.calle wrote:Hej!
Har jag aldrig sett, vet du märket på tändspolen utan skruv?
Är den svarta pinnen tjockare än den vanliga skruven så kanske en bit av en avskärmad tändkabel fastnat runt skruven...
VH/Calle
---------------------------------------------------------
-
- Lärling
- Posts: 461
- Joined: Tue 22 Aug 2006, 19:52
- Location: stockholm
-
- Lärling
- Posts: 461
- Joined: Tue 22 Aug 2006, 19:52
- Location: stockholm