Led Zeppelin återförenas!

Här handlar det mest om scooterrelaterad musik, film m m.
Post Reply
Terraplane Blues

Led Zeppelin återförenas!

Post by Terraplane Blues »

Led Zeppelin återförenas för en konsert i London den 26 november. Kul! (För dem som fick tag på biljett) :grin:

http://news.sky.com/skynews/article/0,, ... 55,00.html
Federico
För mycket fritid...
För mycket fritid...

Re: Led Zeppelin återförenas!

Post by Federico »

Terraplane Blues wrote:Led Zeppelin återförenas för en konsert i London den 26 november. Kul! (För dem som fick tag på biljett) :grin:

http://news.sky.com/skynews/article/0,, ... 55,00.html
skulle hellre se den lilla killen i youtubefilmen som spelar zeppelin.

brukar sådan återföreningar verkligen bli bra?

nä, snart kommer Roky Erickson till Sverige

Image
Federico
lambrittan
Lärling
Lärling

Post by lambrittan »

fan det va redan slutsålt till roky.. har du skaffat biljett federico?
---------------------------------------------------------
Mancino
Lärling
Lärling

Post by Mancino »

Roky var den dyraste biljetten jag varit med om, men det är för farao värt :grin:
Terraplane Blues

Federico wrote:skulle hellre se den lilla killen i youtubefilmen som spelar zeppelin.

http://www.southern.com/southern/band/R ... _bpic1.gif
Ja, den lille killen är skicklig, fast det känns som om hans pappa verkligen har projicerat sin dröm om att bli en gitarrvirtuos på sonen ("Du får inte leka förrän du har spelat Stairway to Heaven 50 gånger idag").

Det kan vara fiaskovarning på LZ-återföreningen. Ibland blir det ju mer komedi över återföreningar än något annat. Jag var och såg Jethro Tull i någon slags återförening (ej komplett) förra hösten och det var snuskigt bra - inte det minsta patetiskt! Vore jag snuskigt rik och hittade en biljett, skulle jag gärna vilja se Led Zeppelin också (bara de skonar publiken från Stairway to Heaven).

Roky Erickson och 13th Floor Elevators är väl egentligen lite väl extrema för min smak. Men snygga skivomslag kunde de iallafall göra! :grin:
Federico
För mycket fritid...
För mycket fritid...

Post by Federico »

Terraplane Blues wrote:
Federico wrote:skulle hellre se den lilla killen i youtubefilmen som spelar zeppelin.

http://www.southern.com/southern/band/R ... _bpic1.gif
Ja, den lille killen är skicklig, fast det känns som om hans pappa verkligen har projicerat sin dröm om att bli en gitarrvirtuos på sonen ("Du får inte leka förrän du har spelat Stairway to Heaven 50 gånger idag").

Det kan vara fiaskovarning på LZ-återföreningen. Ibland blir det ju mer komedi över återföreningar än något annat. Jag var och såg Jethro Tull i någon slags återförening (ej komplett) förra hösten och det var snuskigt bra - inte det minsta patetiskt! Vore jag snuskigt rik och hittade en biljett, skulle jag gärna vilja se Led Zeppelin också (bara de skonar publiken från Stairway to Heaven).

Roky Erickson och 13th Floor Elevators är väl egentligen lite väl extrema för min smak. Men snygga skivomslag kunde de iallafall göra! :grin:
Rokys musik efter 13:th floor är inte speciellt extrem, ganska enkel rock men texterna ihop med hisotrien om mannen i fråga... oj oj oj
Federico
Terraplane Blues

Federico wrote:Rokys musik efter 13:th floor är inte speciellt extrem, ganska enkel rock men texterna ihop med hisotrien om mannen i fråga... oj oj oj
Jag fick en inre association till det talanglösa och fruktansvärda stuket som Creedence C R eller Bob Dylan har påtvingat mänskligheten. Huh, hemska tanke... *ryser*
Federico
För mycket fritid...
För mycket fritid...

Post by Federico »

Terraplane Blues wrote:
Federico wrote:Rokys musik efter 13:th floor är inte speciellt extrem, ganska enkel rock men texterna ihop med hisotrien om mannen i fråga... oj oj oj
Jag fick en inre association till det talanglösa och fruktansvärda stuket som Creedence C R eller Bob Dylan har påtvingat mänskligheten. Huh, hemska tanke... *ryser*
m.m. inte så mycket gemensamt med dem, om inte Bob Dylan börjat sjunga om aliens och demoner nu på senare år...

http://www.roky.se/
Federico
lambrittan
Lärling
Lärling

Post by lambrittan »

Mancino wrote:Roky var den dyraste biljetten jag varit med om, men det är för farao värt :grin:
va kostade den då?
Mancino
Lärling
Lärling

Post by Mancino »

lambrittan wrote:
Mancino wrote:Roky var den dyraste biljetten jag varit med om, men det är för farao värt :grin:
va kostade den då?

allt som allt 445 bananer
lambrittan
Lärling
Lärling

Post by lambrittan »

lambrittan wrote:fan det va redan slutsålt till roky.. har du skaffat biljett federico?
fick du tag på biljett federico?
Post Reply