PM

Post Reply
Mancino
Lärling
Lärling

PM

Post by Mancino »

Kan man se till att det blir lite upplyst på något sätt när man får ett PM? Ofta så märker jag att de jag skickar till inte ser att de har ett PM, vilket gör att svar dröjer... Bara en undran.

/Riccarduno
jencla
Scooterdaddy
Scooterdaddy

Post by jencla »

Längs upp till höger på forumet ligger ett antal små knappar med text.

Där finns bl a "You have no new messages" som ändrar sig till "You have 1 new message" osv när du fått PM. Diskret förvisso, men funktionen finns där.
/jens
scooterdaddy - gammal är äldst
bufflig
Lärling
Lärling

Post by bufflig »

Om man klickat i "Notify on new Private Message: yes" i sin profil får man också ett mail (om man fyllt i mailadress förstås) när det kommer ett PM. Det är en bra funktion som är trevligt om folk har påslagen ;)
Mancino
Lärling
Lärling

Post by Mancino »

jencla wrote:Längs upp till höger på forumet ligger ett antal små knappar med text.

Där finns bl a "You have no new messages" som ändrar sig till "You have 1 new message" osv när du fått PM. Diskret förvisso, men funktionen finns där.
/jens
Jag vet, men den är VÄLDIGT diskret
Hedge
Trollkarl
Trollkarl

Post by Hedge »

Du kan även klicka i att forumet skickar upp ett popup-fönster när du har private meddelanden. Det missar man inte, jag lovar.

/Guran - admin
Mancino wrote:
jencla wrote:Längs upp till höger på forumet ligger ett antal små knappar med text.

/jens
Jag vet, men den är VÄLDIGT diskret
==============================
Stahlblech Fahrer vereinigt euch!
Mancino
Lärling
Lärling

Post by Mancino »

Blir det så för mottagaren då? Själv ser jag att jag fått ett meddelande, men sällan de jag skickar till. Aja, ska inte göra en ko av en fjäder, det var bara en tanke.

Må väl!

Riccardo
Hedge
Trollkarl
Trollkarl

Post by Hedge »

Det är ju var och ens eget ansvar att läsa privata meddelanden, så den funktionen får man slå på själv.

Mvh

Guran - admin
Mancino wrote:Blir det så för mottagaren då? Själv ser jag att jag fått ett meddelande, men sällan de jag skickar till. Aja, ska inte göra en ko av en fjäder, det var bara en tanke.

Må väl!

Riccardo
Stahlblech Fahrer vereinigt euch!
Post Reply