58 åring som köpt 2 hjuling

Diskutera nya (två- eller trehjuliga) fordon här.
Post Reply
drutten
Nybörjare
Nybörjare

58 åring som köpt 2 hjuling

Post by drutten »

Köpte en baotian bt125t-2. Jag trivdes med den och fick se SSK på internet. Jag gick in och registrerade mig. Jag ville ju testa 2 hjuligt, inte suttit på en hoj på 40 år. Så jag har betalat medlemsavgift. Men nu ser jag att det var fel klubb att gå med i. VARFÖR skall man inte kunna ha trevligt och träffas oberoende om man kör veteranare eller plastkines. är det inte åkandet och gemenskapen som är det viktiga. om SSK är för veteraner så borde dom inte släppa in oss plastkineser.
Bergfors
Lärling
Lärling

Post by Bergfors »

Vad får dig att tro att man inte kan träffas och ha trevligt? Är det något speciellt som har har hänt och givit dig den uppfattningen?

/Jörgen
"she's got a motor scooter with a little rubber tooter and I fall to the ground when I hear that sound"
Mancino
Lärling
Lärling

Post by Mancino »

Detta verkar vara ett hett ämne, men precis som föregående skribent(?) skrev så är det ingen här, vad jag vet iaf,
som har problem med plastscooters. Berätta gärna varifrån du fått det så ska vi lösa detta.

Ta på dig hjälmen, starta igång scootern och hasa ut med alla andra, så kommer det bli fin-fint det här :)

/Riccardo
henrikborjeson
Mästare
Mästare

Re: 58 åring som köpt 2 hjuling

Post by henrikborjeson »

Jo

/HB
drutten wrote:är det inte åkandet och gemenskapen som är det viktiga.
Moneyprison
Nybörjare
Nybörjare

Post by Moneyprison »

Mancino wrote:Detta verkar vara ett hett ämne, men precis som föregående skribent(?) skrev så är det ingen här, vad jag vet iaf,
som har problem med plastscooters. Berätta gärna varifrån du fått det så ska vi lösa detta.

Ta på dig hjälmen, starta igång scootern och hasa ut med alla andra, så kommer det bli fin-fint det här :)

/Riccardo
Om man kikar runt lite bland sidor och ämnen här i forumet så ser man snart ett icke oävet antal negativa uttalanden om "plastkineser". Jag håller med Drutten och är egentligen bara med i den här s.k. klubben för försäkringsrabatten. Jag kommer inte förnya mitt medlemskap nästa säsong. Tills dess har vi moderna scooteråkare hittat ett eget forum, tror jag. Jag kommer således inte medverka till fler diskussioner i det här forumet. Tack o adjö, ungjävlar!
fritte
För mycket fritid...
För mycket fritid...

Post by fritte »

ungjävlar stavas med dj, dvs Ungdjävlar..
:grin: :smile: :grin: :smile: :grin: :smile: :grin: :smile: :grin: :smile: :grin: :smile: :grin:
fritte
För mycket fritid...
För mycket fritid...

Post by fritte »

Kinas naturtillgångar...
Image
vtwin
Entusiast
Entusiast

Post by vtwin »

Det är alltid lätt att dra förhastade slutsatser innan man har varit med ett tag i ett forum eller en klubb.
Själv har jag inte varit med så länge än i detta forum men har faktiskt inte märkt att det skulle förekomma någon mobbning åt något håll.
bara trevliga tvåhjulssåkare vad jag kan förstå.
Det bästa är att göra inlägg och vara beredd på att få mothugg då och då och lite "märkesgliringar" :eek: precis som i det vanliga livet.
Det är inte hela världen.
Vi är alla entusiastiska tvåhjulsåkare :grin: :grin:

Jag tänker själv gå med i klubben och betala min avgift trots att jag inte har hittat min gammelscooter ännu.
[img]http://i215.photobucket.com/albums/cc150/GTVBJORN/vespainvito60anni_169.jpg[/img]
Mancino
Lärling
Lärling

Post by Mancino »

Moneyprison wrote:
Tack o adjö, ungjävlar!
Ja, inte fan hittar du såna idiotiska avslut på tidigare inlägg...

Varsågod och adjö
fritte
För mycket fritid...
För mycket fritid...

Post by fritte »

Det mest förvånande är att enstaka negativa inlägg uppfattas som om det är samtliga forumsmedlemmars åsikt.
:x :x :x :x :x :x :x :x :x :x :x :x :x :x :x :x :x :x :x :x :x :x :x :x :x :x :x :x :x :x :x :x :x :x :x :x :x
:grin:
Mancino
Lärling
Lärling

Post by Mancino »

Det är sant, men det är väl som med allt i samhället. Man måste nog lära sig sålla bort såna. Jag blir mest frustrerad över att ingen förstår det. En negation på hundra possitiva inlägg måste väl ändå uppfattas som bra, eller?
patrikgrann
Lärling
Lärling

Post by patrikgrann »

Kan man lugnt påstå!
Men det finns ju folk som gnäller över precis ALLT, inget är ju tillräckligt bra. Vill man leva med den livsåskådningen så är det väl ok.
Plastkines eller rostitalienare, skit samma!
Bara man själv är nöjd.
Avslutningsvis vill jag bara tacka för att återigen blivit kallad ungdjävel! Var nog bara typ 30 år sedan sist.... :grin:
Mancino
Lärling
Lärling

Post by Mancino »

patrikgrann wrote: Avslutningsvis vill jag bara tacka för att återigen blivit kallad ungdjävel! Var nog bara typ 30 år sedan sist.... :grin:

ha ha ha.... Verkligen :grin:
fritte
För mycket fritid...
För mycket fritid...

Post by fritte »

patrikgrann wrote: Avslutningsvis vill jag bara tacka för att återigen blivit kallad ungdjävel! Var nog bara typ 30 år sedan sist.... :grin:

för mig 50 år sedan, nu förväntar man sig sånt bara av gnälliga gubbar med rulator, inte nån viril slyngel på en kinaskoter :grin: :grin:
drutten
Nybörjare
Nybörjare

Post by drutten »

Jag tittade genom en massa bilder med olika träffar och turer, Har inte lyckats sett en säger 1 plastkines bland alla veteranare. Sedan åkte jag till Gotland för denna annons i kalendern:

28 juli 2007
Scooterpub Gotland - Fest
Pubafton lördag 28 juli på hemlig plats
Mer info: http://www.visbyvespaclub.se

+ att passa på och hälsa på min mor. Väl på Gotland när jag ringde och skulle boka in mig, fick jag veta att detta gäller bara vespor och scotrar av äldre modell. Så där var jag inte välkommen med. Jag hade fått uppfattningen att det gällde oss i SSK åxå men det gjorde det inte.

Men jag skall inte skylla på alla veteran-ägare utan det är nog så att det är vi plastkines-ägare som inte är lika aktiva. Så vi får väl skylla oss själva för att vi inte synsmer eller hänger med mer på aktiviteter.
Tyvärr missade jag träffen i helgen som gick.

Men blivit illa bemött här eller någat annat tråkigt har jag inte råkat ut för, bara kännt mig lite utanför från första stund, men det kan ju vara förståeligt med kanske 95% veteranägare och 5% tysta plastkinesägare.
NCR
Nybörjare
Nybörjare

Post by NCR »

drutten wrote:.... och 5% tysta plastkinesägare.
Glöm inte oss plast-italienare! :grin:

Men som nån sa, detta är ett forum där samtliga drivande äger plåtisar, så med det i minnet kanske man inte skall bli alltför förvånad av att de flesta inlägg vänder sig till nån annan än en själv.

Själv håller jag på att ta A-kort för glatta livet så att jag kan köra lite skojigare fordon än min 50cc Pegga.
Piaggio Fly
Post Reply