Spaco versus DellOrto

För alla sorters trimfrågor, vare sig det gäller racing eller gatulegala maskiner.
Post Reply
henrikborjeson
Mästare
Mästare

Spaco versus DellOrto

Post by henrikborjeson »

Hej

Någon som har erfarenhet av Spaco förgasare? Det jag hittat på nätet ät att det tycks vara en DellOrto SI kopia som sitter på t. ex LML men det vore trevligt att veta om de är något vettigt alternativ till originalet.
mvh/HB
calle
Trollkarl
Trollkarl

Post by calle »

Hej!

Det är ingen kopia, den är licenstillverkad he he...

Sista åren som PX byggdes var delar av gasaren gjorda av Spaco och andra av DellOrto direkt.

SI-gasaren från Spaco verkar likvärdig den italianska motsvarigheten, vi sålde en massa sådana på scootercity till Touring etc. där vi/kunden monterade 177cc och de funkade alltid prima.

Har dock hört att flottörnålen inte alltid klarar den moderna bensinen, dock inget jag upptäcker på den Spacio jag har på min bruksscooter i Furulund och den har redan gått ca 800mil.

/C
fritte
För mycket fritid...
För mycket fritid...

Post by fritte »

jag har en SPACO SI 26/26, och den har 25 mm borrning. Tror nästan att det gick bättre med SI 24/24..
patrikgrann
Lärling
Lärling

Post by patrikgrann »

26mm kan vara riktigt knepiga att få till rätt inställning på. Har provat en och märkte ingen skillnad mot 24/24.
calle
Trollkarl
Trollkarl

Post by calle »

patrikgrann wrote:26mm kan vara riktigt knepiga att få till rätt inställning på. Har provat en och märkte ingen skillnad mot 24/24.
särskilt varianten för T5 där lågfartsmunstycke inte finns i större utbud
Post Reply