Måste ha en ny lyktsarg akut till min super VL3T -56. Har hittat minst 4 möjliga på SIP.
Det kan ju vara vilken som hels av dessa:
81593200
81593300
81593100
81597000
Känns tråkigt att beställa och betala för alla 4 bara för att få 1 rätt. Någon som vet hur man får reda på vilken?
Lyktsarg
-
- Mästare
1S är väl dessutom SIEM varianten och även om den är dyrare är den mycket snyggare än den "polerade plåt" man ibland har på andra ställen.
Håller med Paka, när man ska ha rätt grejor till de riktigt gamla är Mauro bäst.
Kolla även om du inte behöver nya slangar och gummihattar till växel och el uppe vid styret. De brukar vara ganska usla på ett gammalt renoveringsobjekt och finns också hos Mauro
mvh/HB
Håller med Paka, när man ska ha rätt grejor till de riktigt gamla är Mauro bäst.
Kolla även om du inte behöver nya slangar och gummihattar till växel och el uppe vid styret. De brukar vara ganska usla på ett gammalt renoveringsobjekt och finns också hos Mauro
mvh/HB
-
- Lärling
Tackar så mycket för svaren. Tyvärr ser det ut som de har semesterstängt där, hade hoppats få hem en innom en vecka. Ja ja, inte mycket att göra. Väldigt dålig info på sip om vissa produkter. Men vissa av de var ju också siem. Gummigrejorna hade de på em. Hur är det med leveranstider och porto från Mauro Pascoli?
Hej!
Är inte så insatt men jag kanske har en sarg som passar. Det är en (tror jag) original från 1956. Det står "SIEM" på den.
Den är ca 118 mm x 17 mm.
Om den är intressant så kan jag skicka den imorgon så borde du ha den på fredag.
Ge mig ett bud vetja!
Taget med mobilkamera så tyvärr kan jag inte få bättre bilder men den är i väldigt gott skick!

Är inte så insatt men jag kanske har en sarg som passar. Det är en (tror jag) original från 1956. Det står "SIEM" på den.
Den är ca 118 mm x 17 mm.
Om den är intressant så kan jag skicka den imorgon så borde du ha den på fredag.
Ge mig ett bud vetja!
Taget med mobilkamera så tyvärr kan jag inte få bättre bilder men den är i väldigt gott skick!

-
- Mästare
Jag brukar faxa in och då kommer grejorna på en vecka. Sist kostade paketet 14€ och då beställde jag lite blandade gummidetaljer. Semester hade han 10/8 - 3/9 så det ska nog inte vara något problem om du snabbar dig
mvh/HB
mvh/HB
Bustamente wrote:Tackar så mycket för svaren. Tyvärr ser det ut som de har semesterstängt där, hade hoppats få hem en innom en vecka. Ja ja, inte mycket att göra. Väldigt dålig info på sip om vissa produkter. Men vissa av de var ju också siem. Gummigrejorna hade de på em. Hur är det med leveranstider och porto från Mauro Pascoli?
-
- Lärling
Min erfarenhet av Mauro är att det kan ta tid innan han svarar. Egentligen är det faktiskt hans hustru, som kan engelska, som svarar. Beror säkert på hur mycket beställningar som behandlas just då. Vi var nöjda med det vi fick men vi fick vänta ett bra tag innan de svarade. Sommar är säkert bråttom där borta.
Den runda lampan hittar man ännu sargar som är Siem, men till den trapeziodformade (GL -63 och 180 SS) är det hopplöst. Där är man tvungen att skaffa Siemlösa sargar.
Den runda lampan hittar man ännu sargar som är Siem, men till den trapeziodformade (GL -63 och 180 SS) är det hopplöst. Där är man tvungen att skaffa Siemlösa sargar.

till den runda (som finns i massor med storlekar) så nytillverkas vissa med SIEM logo, b.l.a finns lyktsarg till GS/Touring.vespaco wrote:Min erfarenhet av Mauro är att det kan ta tid innan han svarar. Egentligen är det faktiskt hans hustru, som kan engelska, som svarar. Beror säkert på hur mycket beställningar som behandlas just då. Vi var nöjda med det vi fick men vi fick vänta ett bra tag innan de svarade. Sommar är säkert bråttom där borta.
Federico