Vill jag ha en sådan här?

Här handlar det om utseende och stil på våra scootrar. Är det mest krom som vinner eller ska det vara race-stuk?
Post Reply
Terraplane Blues

Vill jag ha en sådan här?

Post by Terraplane Blues »

Hej!

Såg just denna annons på Blocket och blev nyfiken. Känner inte till något om GTR och undrar därför om det är något man vill ha egentligen? Det är ju inga stora pengar att tala om och Vespan finns runt hörnet. Jag gillar verkligen designen (förutom fram- och baklampan). Ska man slå till? :?

http://www.blocket.se/vi/12627962.htm?ca=2_s
Federico
För mycket fritid...
För mycket fritid...

Re: Vill jag ha en sådan här?

Post by Federico »

Terraplane Blues wrote:Hej!

Såg just denna annons på Blocket och blev nyfiken. Känner inte till något om GTR och undrar därför om det är något man vill ha egentligen? Det är ju inga stora pengar att tala om och Vespan finns runt hörnet. Jag gillar verkligen designen (förutom fram- och baklampan). Ska man slå till? :?

http://www.blocket.se/vi/12627962.htm?ca=2_s
GTR (125cc) är lillbrorsan till Sprint Veloce (150cc) (likadan ram som GTR) som i sin tur är vidareutveckling av den klassiska Sprint. Det finns också i vissa länder en Vespa GT som är en 125cc variant av galma sprinten. Stora skillnaden mellan nya och gamla GT->GTR/Sprint->Sprint Veloce är att de nya har det stora runda lyset som även sitter på Rally.

KÖP!
Federico
Terraplane Blues

Re: Vill jag ha en sådan här?

Federico wrote:GTR (125cc) är lillbrorsan till Sprint Veloce (150cc) (likadan ram som GTR) som i sin tur är vidareutveckling av den klassiska Sprint. Det finns också i vissa länder en Vespa GT som är en 125cc variant av galma sprinten. Stora skillnaden mellan nya och gamla GT->GTR/Sprint->Sprint Veloce är att de nya har det stora runda lyset som även sitter på Rally.

KÖP!
Tack för info, Federico, men hur är det med tillgång på motordelar e t c? Man har ju hört om en del Vespamodeller som kan vara lite svåra att hitta motordelar till (bl a Vespa 180 SS om jag inte minns fel?). Är 5000 kr ett bra pris med tanke på att den är avställd och har ett visst "rep-behov"? Rör den på sig något - går det att jämföra med Primavera? Och hur är det med blinkers, hur ser de ut och var sitter de på en -76:a? (Jag fasar alltid över fordon med blinkers, då det estetiska blir lidande). Jag får ta och ringa honom under dagen helt enkelt... Tack så länge!
Bengan
Lärling
Lärling

Post by Bengan »

Jag menar inte att vara taskig på nåt sätt, men har du inte redan 6 Vespor? Vad har du dom till?
Federico
För mycket fritid...
För mycket fritid...

Post by Federico »

Bengan wrote:Jag menar inte att vara taskig på nåt sätt, men har du inte redan 6 Vespor? Vad har du dom till?
klart att han ska köpa fler!
Federico
Bengan
Lärling
Lärling

Post by Bengan »

:grin:

Det bästa är ju att man får göra som man vill!
vespaco
Trollkarl
Trollkarl

Post by vespaco »

Det är alltid bra att ha en Vespa i reserv om ens tjotjänare inte fungerar. Dessutom kan trotjänaren behöva vila emellanåt för att inte slitas slut alltför snabbt. Allt för många ersättare för Bettan har du ju inte.

Den viktigaste frågan är nog om du har tid och plats för den? Priset skrämmer ju inte.
Terraplane Blues

Bengan wrote:Jag menar inte att vara taskig på nåt sätt, men har du inte redan 6 Vespor? Vad har du dom till?
Har du aldrig hört talas om vespasex? Man oljar in sig själv och lägger sig i en hög med vespor på golvet och kelar runt. Jättemysigt! Nejdå, jag kan inte ge dig något bra svar förutom att jag gillar dem samt kör med dem. Till mitt försvar vill jag säga att jag tycker det skulle vara kul att prova något annat än smallframes (köpte en Touring och testade, men den kändes bussaktig och såldes vidare). Denna kanske är något... :grin:
Federico wrote:klart att han ska köpa fler!
Visst, eller hur? Den som har flest när han dör vinner, är det inte så? :grin: Problemet är bara att en annan typ har lagt handpenning på den. Snackade med säljaren som sa att den var ganska fin, men hade en kass stötdämpare fram (detta var anledningen till att den var avställd). Jag skulle höra efter på måndag igen om den var kvar...
vespaco wrote:Det är alltid bra att ha en Vespa i reserv om ens tjotjänare inte fungerar. Dessutom kan trotjänaren behöva vila emellanåt för att inte slitas slut alltför snabbt. Allt för många ersättare för Bettan har du ju inte.

Den viktigaste frågan är nog om du har tid och plats för den? Priset skrämmer ju inte.
He-he, du verkar ha bra koll på mina Vespor! :grin: Det är sant att det bara är tre som rullar i nuläget, så visst behöver jag ständiga ersättare till Bettan. Tid och plats saknas, men man kan alltid klämma in en Vespa till med skohorn och vaselin, inte sant? Ska jag vara ärlig tillåter egentligen inte ekonomin heller, men pengar är ju bara papper när allt kommer omkring... :wink:
Post Reply