Bengan wrote:Jag menar inte att vara taskig på nåt sätt, men har du inte redan 6 Vespor? Vad har du dom till?
Har du aldrig hört talas om vespasex? Man oljar in sig själv och lägger sig i en hög med vespor på golvet och kelar runt. Jättemysigt! Nejdå, jag kan inte ge dig något bra svar förutom att jag gillar dem samt kör med dem. Till mitt försvar vill jag säga att jag tycker det skulle vara kul att prova något annat än smallframes (köpte en Touring och testade, men den kändes bussaktig och såldes vidare). Denna kanske är något...
Federico wrote:klart att han ska köpa fler!
Visst, eller hur? Den som har flest när han dör vinner, är det inte så?

Problemet är bara att en annan typ har lagt handpenning på den. Snackade med säljaren som sa att den var ganska fin, men hade en kass stötdämpare fram (detta var anledningen till att den var avställd). Jag skulle höra efter på måndag igen om den var kvar...
vespaco wrote:Det är alltid bra att ha en Vespa i reserv om ens tjotjänare inte fungerar. Dessutom kan trotjänaren behöva vila emellanåt för att inte slitas slut alltför snabbt. Allt för många ersättare för Bettan har du ju inte.
Den viktigaste frågan är nog om du har tid och plats för den? Priset skrämmer ju inte.
He-he, du verkar ha bra koll på mina Vespor!

Det är sant att det bara är tre som rullar i nuläget, så visst behöver jag ständiga ersättare till Bettan. Tid och plats saknas, men man kan alltid klämma in en Vespa till med skohorn och vaselin, inte sant? Ska jag vara ärlig tillåter egentligen inte ekonomin heller, men pengar är ju bara papper när allt kommer omkring...