bromstrumma Primavera

För alla frågor rörande renovering av fordon. Främst till originalskick. Ej Vespa Smallframe!
Post Reply
primavera133
Administrator
Administrator

bromstrumma Primavera

Post by primavera133 »

Då bultarna i min bromstrumma börjat vandra bakåt på grund av ovarsamt hanternade av tryckluftdragare och kupolmuttrar tänkte jag skruva ut dem helt och hållet för att ersätta med nya bultar med huvud på.

Det går trögt...

Jag började med att dremla en skåra i varje bult, vilket jag trodde skulle resultera i enkelt fortsatt förffarande. Men det var ju själve f-n vad trögt de sitter. Jag har försökt värma på godset men det är svårt att bara värma godset utan att bulten också blir varm, så det hjälpte inte. Har provat såväl 5-56 som WD-40 bad över natten, utan resultat.

Någon som har något tips? Jag har inte tillgång till svets, annars hade jag svetsat på muttrar och provat det...

Image

/JM[/img]
Vespa Rally 221 -73
Vespa Primavera 130 -81
Vespa 50S -65
Lambretta LI 150 s1 -59
Isomac Napolissima -05
Terraplane Blues

Post by Terraplane Blues »

Coca-Cola är grejen mot trilskande metall, trots att Mythbusters avfärdade det hela som just myt. Det funkar verkligen bättre än 5-56 i många fall (beroende på vilken sorts metall det gäller). Låt föremålet ligga dränkt 24 h i Coca-Cola och saken är biff!
Federico
För mycket fritid...
För mycket fritid...

Post by Federico »

biltema har haft satser med sådana här (se bild). du kan få låna mina nästa vecka om du vill.Image
Federico
primavera133
Administrator
Administrator

Post by primavera133 »

Låter ju helt lysande.

/JM
Vespa Rally 221 -73
Vespa Primavera 130 -81
Vespa 50S -65
Lambretta LI 150 s1 -59
Isomac Napolissima -05