En kanonresa som jag verkligen kan rekommendera alla!

Lite lärdomar och tips:
* Med hjälp ett kasserat cd-ställ av trä (eller vad som helst som är ungefär 15 cm högt) kan man göra en klassisk mc-surrning av en vespa, dvs spänna styret nedåt/framåt till dämparen nästan bottnar, då står den stadigt och använder sin egen fjädring. Utan cd-stället tar ju framskärmen i väggen.
* Det är bra att välja en bil med trasig kylare för då får man åka lite vespa i vackra tyrolen...
* Toscana har fantastiska vespavägar!
* Det finns dessutom sol, gott kaffe, god mat, gott vin och vackra flickor som säljer glass
* Elba är vackert, men titta rakt fram när ni kör för annars kan man köra in i bilen framför och buckla till frontskölden (snyft)
* Det finns inga veteranvespor i Italien så ha med alla delar som behövs. Vi försökte köpa bromsbackar till super sporten på vespa center i Siena, de visste inte vad en super sport var och när jag sa att den var från 67 bara skakade dom på huvudet.
Lite bilder med vespafokus för de som är intresserade, några av de första bilderna är från österrike där vi tillbringade 2 dagar http://trimaran.nu/TheVespaStory/index.html
Ska försöka lägga upp några filmer också när jag får tid/ork.
//Anders