Man kanske skulle slå till?
http://www.blocket.se/vi/12591860.htm?ca=23_11_s
Buss med sidovagn billigt...
Re: Buss med sidovagn billigt...
synd att den saknar kickgummi, annars hade jag köpt den...
Federico
Re: Buss med sidovagn billigt...
Kickgummi borde gå att fixa, men innehar du busskort?Federico wrote:synd att den saknar kickgummi, annars hade jag köpt den...

Vespa med sidvagn är riktigt roligt att köra. Jag vet iofs inte hur en PX uppför sig, kanske alltför civiliserat, men vår Touring -62 med PX-motor och Piaggiovagn var ett rejält garv att köra. Powerslides i snön
. Tyvärr är inte riktigt Vespachassiet konstruerat för att dra en sidvagn upphängd i en länk mot Vespan när toppfarten ligger över 90 knyck. En gammal Elit, som ju vagnarna var byggda för, toppade väl typ 50 med tom vagn...
Robban (Vitben) fick låna touringen en gång, När han kom tillbaka sa han bara "det är inte ofta jag är rädd när jag provkör något, men..."
. Detta sagt av flerfaldige Rejs och Cannonballvinnaren!
För barnfamiljen är nog en så´n här buss inte tokigt, det är bara att slå till Fredrik!

Robban (Vitben) fick låna touringen en gång, När han kom tillbaka sa han bara "det är inte ofta jag är rädd när jag provkör något, men..."

För barnfamiljen är nog en så´n här buss inte tokigt, det är bara att slå till Fredrik!
Vespa Primavera 220 -67
/Jonas
/Jonas