Buss med sidovagn billigt...

Här handlar det om utseende och stil på våra scootrar. Är det mest krom som vinner eller ska det vara race-stuk?
Post Reply
Terraplane Blues

Buss med sidovagn billigt...

Post by Terraplane Blues »

Federico
För mycket fritid...
För mycket fritid...

Re: Buss med sidovagn billigt...

Post by Federico »

Terraplane Blues wrote:Man kanske skulle slå till?

http://www.blocket.se/vi/12591860.htm?ca=23_11_s
synd att den saknar kickgummi, annars hade jag köpt den...
Federico
Terraplane Blues

Re: Buss med sidovagn billigt...

Federico wrote:
Terraplane Blues wrote:Man kanske skulle slå till?

http://www.blocket.se/vi/12591860.htm?ca=23_11_s
synd att den saknar kickgummi, annars hade jag köpt den...
Kickgummi borde gå att fixa, men innehar du busskort? :wink:
Dartman
Entusiast
Entusiast

Post by Dartman »

Vespa med sidvagn är riktigt roligt att köra. Jag vet iofs inte hur en PX uppför sig, kanske alltför civiliserat, men vår Touring -62 med PX-motor och Piaggiovagn var ett rejält garv att köra. Powerslides i snön :D. Tyvärr är inte riktigt Vespachassiet konstruerat för att dra en sidvagn upphängd i en länk mot Vespan när toppfarten ligger över 90 knyck. En gammal Elit, som ju vagnarna var byggda för, toppade väl typ 50 med tom vagn...
Robban (Vitben) fick låna touringen en gång, När han kom tillbaka sa han bara "det är inte ofta jag är rädd när jag provkör något, men..." :evil: . Detta sagt av flerfaldige Rejs och Cannonballvinnaren!

För barnfamiljen är nog en så´n här buss inte tokigt, det är bara att slå till Fredrik!
Vespa Primavera 220 -67

/Jonas
Terraplane Blues

Låter hiskeligt kul, Dartman! Men att göra powerslides i snö klarar nog t o m en svensk otrimmad Vespa 50. Men visst, hade jag haft obegränsat med pengar skulle jag nog slagit till omedelbums! Det är ju bara papper när allt kommer omkring... :grin:
Post Reply