igår hade vi rideout igen

Annonsera och diskutera träffar i Norden eller övriga världen här.
Post Reply
calle
Trollkarl
Trollkarl

igår hade vi rideout igen

Post by calle »

http://soulscooter.com/bilder/07_07_07_rideout_bbq/

CalleMange var på besök och gasade loss med Bajajen och det slutade med grillning som vanligt.
Terraplane Blues

Post by Terraplane Blues »

Superfina bilder! Du kanske har upptäckt att det är litet trixigare att ta körbilder med systemkamera? Vad var det där med julbocken förresten? Mitt i sommaren? :grin: Snygg tunn sadel på Bajajen!
calle
Trollkarl
Trollkarl

Post by calle »

tack!

skall bara lära mig hur man ställer in vitbalansen också.

Ja, att man inte kan titta i skärmen gör det lite klurigt, fast det lär man sig nog.

Julbock mitt i sommaren; mina kinesiska polare gillar att handla på IKEA som är största möbelförsäljaren här. Fast det där med julpyntning under vissa tider på året finns inte i deras medvetande och det tycker jag är ganska härligt, för om man tycker om en julbock, varför inte ha den framme hela året :D ...på en annan bild kan man se att även en julstjärna ståtar med sin närvaru.

tack, sadeln på bajajen är snygg...men skön? Nja...otroligt obekväm. Kommer f.ö. från www.thaivespashop.com 400SEK. Kolla in deras logga och fejkade SIP-fotbrädeutsmyckningssatser... hehe Sadlar med överdrag från kända handväskor är ju också lite annorlunda, fast mycket poppis här kan man säga. Säkert också original...
Terraplane Blues

Post by Terraplane Blues »

He-he, de har plagierat SIP-loggan rakt av - härligt!

Av någon outgrundlig anledning verkar övriga världen ha fått en sverigefetish i o m IKEA's etablering runt om på klotet. Hörde att japsarna har blivit som galna i surströmming. Surströmming i all ära, men julbock på sommaren? Hmmm...

Ett smidigt sätt för spontan allroundfotografering är "P" och "AWB" (Auto White Balance) med ISO 400 (Canon är känt för lågt brus, så det funkar bra). Vet att många (inklusive mig själv) kroniskt även exponeringskomenserar -1/3 ljussteg eller mer på Canon i P-läget.
calle
Trollkarl
Trollkarl

Post by calle »

Kopior är stort i Asien....hehe

Har faktiskt en beställning på surströmming att ta med när man åker hem igen, en polare som hade läst om denna underliga rätt och bara måste prova. Så kanske blir det även poppis blnad HK's scooterrister?

Tack för fototips!
Post Reply