Italian Style Tuning

För alla sorters trimfrågor, vare sig det gäller racing eller gatulegala maskiner.
Post Reply
Hedge
Trollkarl
Trollkarl
Posts: 1595
Joined: Tue 23 Sep 2003, 16:39
Location: Stockholm

Italian Style Tuning

Post by Hedge »

Nu har jag tröttnat på att jaga efter scootertrimmarens Heliga Graal, dvs liten motor, med bra bottendrag, bra effektkurva och hög toppeffekt. Nu är det Italian Style Tuning som gäller, blev så impad av smallframe-filmen jag postade tidigare där dom trycker upp en primmy i 10700 rpm.

Så nu har det inköpts delar för att uppnå detta, ett st LeoVinci ljuddämpare samt ett Pinasco HP4 1000g svänghjul. Borde passa fint på mitt reedmatade Malossi 166, den gillar att varva.

Varvas ska det, bäva månde växelkorset! :evil:
Mvh

Guran
==============================
Stahlblech Fahrer vereinigt euch!
==============================
kejj
Mästare
Mästare
Posts: 1145
Joined: Thu 21 Sep 2006, 21:20
Location: Sweden
Contact:

Post by kejj »

Det här blir högst intressant att se!
Bara det är gjord av plåt så....
Nypa
Dekaltrimmare
Dekaltrimmare
Posts: 77
Joined: Fri 23 Sep 2005, 19:29
Location: Ljungsbro
Contact:

Re: Italian Style Tuning

Post by Nypa »

Hedge wrote:Nu har jag tröttnat på att jaga efter scootertrimmarens Heliga Graal, dvs liten motor, med bra bottendrag, bra effektkurva och hög toppeffekt. Nu är det Italian Style Tuning som gäller, blev så impad av smallframe-filmen jag postade tidigare där dom trycker upp en primmy i 10700 rpm.

Så nu har det inköpts delar för att uppnå detta, ett st LeoVinci ljuddämpare samt ett Pinasco HP4 1000g svänghjul. Borde passa fint på mitt reedmatade Malossi 166, den gillar att varva.

Varvas ska det, bäva månde växelkorset! :evil:
Mvh

Guran
Då kanske det går såhär :grin:

Image
By nypa, shot with K750i at 2007-07-06
----"När jag kör min Primavera så blir det Blåååröksdimma"----
Nypa
Dekaltrimmare
Dekaltrimmare
Posts: 77
Joined: Fri 23 Sep 2005, 19:29
Location: Ljungsbro
Contact:

Re: Italian Style Tuning

Post by Nypa »

Hedge wrote:Nu har jag tröttnat på att jaga efter scootertrimmarens Heliga Graal, dvs liten motor, med bra bottendrag, bra effektkurva och hög toppeffekt. Nu är det Italian Style Tuning som gäller, blev så impad av smallframe-filmen jag postade tidigare där dom trycker upp en primmy i 10700 rpm.

Så nu har det inköpts delar för att uppnå detta, ett st LeoVinci ljuddämpare samt ett Pinasco HP4 1000g svänghjul. Borde passa fint på mitt reedmatade Malossi 166, den gillar att varva.

Varvas ska det, bäva månde växelkorset! :evil:
Mvh

Guran
Här har ni 10700 rpm!!

http://www.youtube.com/watch?v=XyCCcU2X4PI
----"När jag kör min Primavera så blir det Blåååröksdimma"----
subitus
Entusiast
Entusiast
Posts: 161
Joined: Thu 17 May 2007, 20:14
Location: Götlaborg Hisingen

Re: Italian Style Tuning

Post by subitus »

Hedge wrote:Nu har jag tröttnat på att jaga efter scootertrimmarens Heliga Graal, dvs liten motor, med bra bottendrag, bra effektkurva och hög toppeffekt. Nu är det Italian Style Tuning som gäller, blev så impad av smallframe-filmen jag postade tidigare där dom trycker upp en primmy i 10700 rpm.

Så nu har det inköpts delar för att uppnå detta, ett st LeoVinci ljuddämpare samt ett Pinasco HP4 1000g svänghjul. Borde passa fint på mitt reedmatade Malossi 166, den gillar att varva.

Varvas ska det, bäva månde växelkorset! :evil:
Mvh

Guran
Vart köper du dessa delar? något bra ställe att rekomendera...?
-1967 Primavera 154cc-
Hedge
Trollkarl
Trollkarl
Posts: 1595
Joined: Tue 23 Sep 2003, 16:39
Location: Stockholm

Re: Italian Style Tuning

Post by Hedge »

Sök och du skall finna...

http://www.sip-scootershop.com
http://www.scooter-center.com

/Guran
subitus wrote:
Hedge wrote:Nu har jag tröttnat på att jaga efter scootertrimmarens Heliga Graal, dvs liten motor, med bra bottendrag, bra effektkurva och hög toppeffekt. Nu är det Italian Style Tuning som gäller, blev så impad av smallframe-filmen jag postade tidigare där dom trycker upp en primmy i 10700 rpm.

Så nu har det inköpts delar för att uppnå detta, ett st LeoVinci ljuddämpare samt ett Pinasco HP4 1000g svänghjul. Borde passa fint på mitt reedmatade Malossi 166, den gillar att varva.

Varvas ska det, bäva månde växelkorset! :evil:
Mvh

Guran
Vart köper du dessa delar? något bra ställe att rekomendera...?
==============================
Stahlblech Fahrer vereinigt euch!
==============================
Hedge
Trollkarl
Trollkarl
Posts: 1595
Joined: Tue 23 Sep 2003, 16:39
Location: Stockholm

Re: Italian Style Tuning

Post by Hedge »

And we have a liftoff!

http://www.scooterklubben.com/forum_new ... php?t=2159

Min PX125 kan numera liknas vid en motorsåg. Och värre skall det bli. Snart portas Malossit upp ordentligt också. :evil:

/Guran

Hedge wrote:Nu har jag tröttnat på att jaga efter scootertrimmarens Heliga Graal, dvs liten motor, med bra bottendrag, bra effektkurva och hög toppeffekt. Nu är det Italian Style Tuning som gäller, blev så impad av smallframe-filmen jag postade tidigare där dom trycker upp en primmy i 10700 rpm.

Så nu har det inköpts delar för att uppnå detta, ett st LeoVinci ljuddämpare samt ett Pinasco HP4 1000g svänghjul. Borde passa fint på mitt reedmatade Malossi 166, den gillar att varva.

Varvas ska det, bäva månde växelkorset! :evil:
Mvh

Guran
==============================
Stahlblech Fahrer vereinigt euch!
==============================
kejj
Mästare
Mästare
Posts: 1145
Joined: Thu 21 Sep 2006, 21:20
Location: Sweden
Contact:

Post by kejj »

Har du semester och massor med ledig tid Guran?
Bara det är gjord av plåt så....
Post Reply