blinkande ljus
blinkande ljus
beror på dålig laddning antar jag. Åtgärd?
Laddning? Batteri? Ljuset på alla (väl?) Vespa och Lambretta går direkt på generatorn. Så det låter snarare som glappkontakt eller dålig kontakt så att strömmen bara går fram när du varvar upp.
12 v-konvertering gör underverk med ljuset, på en Lambretta får du det på köpet när du monterar elektronisk tändning. Men scootrs i Vietnam säljer 12V elektronik-kit även till Vespa. Någon som provat?
Scootrs brukar göra bra grejor. Jag kör med scootrs hydauliska skivbroms fram på Lambrettan och den är super.
Mer ljus åt folket
/jens
scooterdaddy - gammal är äldst
12 v-konvertering gör underverk med ljuset, på en Lambretta får du det på köpet när du monterar elektronisk tändning. Men scootrs i Vietnam säljer 12V elektronik-kit även till Vespa. Någon som provat?
Scootrs brukar göra bra grejor. Jag kör med scootrs hydauliska skivbroms fram på Lambrettan och den är super.
Mer ljus åt folket
/jens
scooterdaddy - gammal är äldst
jag ska kika på möjligheterna att ta hem saker från vietnam lite billigare, min familj bor i hanoi, och man kanske kan skippa scootrs som mellanhand. är sånt intressant? det kräver ju en viss ansträngning, vet inte hur stort intresset är. motordelar och dyl. är enklare att köpa i sv / tyskland, men, skulle jag ha en hyfsat stor beställning skulle saker säkert kunna bli hyfsat billiga. Tänkte, om inte förr, till våren skeppa en container därifrån, beroende på kostnad, med en popolino och en tv125 till mig själv. Finns det något intresse?